Labels

Wednesday, December 18, 2013

၀န္ထမ္းခရိုနီမ်ား သို႔မဟုတ္ အခြင့္ထူးခံ ၀န္ထမ္းမ်ားႏွင့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး (၃)


သင္ရိုး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးအတြက္လည္း ပညာရွင္မ်ား၊ ၀န္ၾကီးဌာနအလိုက္ ကုိယ္စားလွယ္၀န္ထမ္းမ်ား ပါ၀င္သည့္ ေဆြးေနြးပြဲမ်ား က်င္းပ အေျဖရွာသင့္ပါသည္။ နိုင္ငံ အ၀ွမ္းမွ ၀န္ထမ္းမ်ား၏ အၾကံညာဏ္မ်ား ရရွိေစနိုင္မည့္ နည္းလမ္းမ်ားကိုလည္း ေဆာင္ ရြက္ရယူသင့္ပါသည္။ တကၠသိုလ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ သင္တန္းကာလ၊ သင္ရိုး၊ ဖြဲ႕စည္းပံု၊ ဆရာဆရာမမ်ား၏ အရည္အခ်င္း၊ ေနထိုင္ေရး၊ စားေသာက္ေရး၊ သြားလာေရး စသည္ျဖင့္ ဘက္ေပါင္းစံု လႊမ္းျခဳံ စဥ္းစား အေကာင္ အထည္ေဖၚၾကရမည္သာ ျဖစ္သည္။ ဆရာဆရာမမ်ား၏ အရည္အခ်င္းကို စဥ္းစားၾကရမည္ ျဖစ္သကဲ့သို႔ပင္ အုပ္ခ်ဳပ္မႈပိုင္း၏ အရည္အခ်င္း သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားကိုလည္း ေရးဆြဲ အေကာင္အထည္ ေဖၚေပးသင့္သည္။

စာေမးပြဲကို အားျပဳ စစ္ေဆးသည့္ စနစ္ကို အတန္းတက္မွန္မႈ၊ Assignments ၊ Term Papers၊ Individual Presentation ၊ Group Presentation အကဲျဖတ္ခ်က္မ်ား ေပါင္းစပ္ အမွတ္ေပးျခင္းအားျဖင့္ ပို႔ခ်မႈအျပင္ဘာသာရပ္ႏွင့္ စပ္ဆိုင္သည္မ်ားကို ေလ့လာ ေရးသားျခင္း၊ ရွင္းလင္းတင္ျပရျခင္း၊ အျပန္အလွန္ ေဆြးေႏြးရျခင္းမ်ားေၾကာင့္ ပိုမိုက်ယ္ျပန္စြာ ေလ့လာသိရွိသြားနိုင္ပါသည္။ ထိုသို႔ ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ ဆရာဆရာမတို႔၏ အရည္အခ်င္း ျမင့္မားရန္လိုအပ္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ သင္တန္းအပတ္စဥ္ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု လက္ဆင့္ကမ္း ကူးယူ တင္ျပမႈမ်ဳိးကို တားဆီးနိုင္မည့္ စီမံလ်ာထားမႈမ်ားလည္း လိုအပ္ပါလိမ့္မည္။ သင္တန္းသူ၊ သင္တန္းသားမ်ား အလြယ္တကူ ကိုးကားနိုင္ရန္ ဘာသာရပ္အလိုက္ လံုေလာက္ေသာ စာအုပ္စာတမ္းမ်ား ထားရွိေပးနိုင္ရန္လည္း လိုအပ္မည္ ျဖစ္ပါသည္။

လက္ေတြ႕ဘာသာရပ္တစ္ခုျဖစ္ေသာ ကြန္ပ်ဴတာဘာသာရပ္ သင္ၾကားရာတြင္ ေဆာ့၀ဲလ္သြင္းျခင္း၊ ၀င္းဒိုး တင္ျခင္း၊ လံုျခဳံေရး အစီအမံမ်ား၊ ဖက္စ္ပို႔ျခင္း၊ ပရင့္ထုတ္ျခင္း၊ အင္တာနက္၊ အီးေမး စသည္တို႔ပါ သင္ၾကားေပးနိုင္ပါက လက္ေတြ႕ လုပ္ငန္းခြင္မ်ားတြင္ ေတြ႕ၾကဳံရနိုင္သည့္ အခက္အခဲမ်ား ေလ်ာ့နည္းသြားေစနိုင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ လက္ႏွိပ္စက္ ဘာသာရပ္မွာ နည္းပညာေခတ္တြင္ လိုအပ္မႈ မရွိသင့္ေတာ့ေပ။ မီးမရွိ လက္ႏွိပ္စက္ သံုေနရသည္ဆိုေသာ ေနရာမ်ားအတြက္ ထည့္သြင္းစဥ္းစားရန္ မလိုအပ္ဟု သံုးသပ္မိပါသည္။ ထိုသို႔ေသာ ဌာနမ်ား နည္းပါးလာမႈ၊ ထိုဌာနမ်ားအလိုက္လည္း အစီအမံမ်ားရွိေနမႈတို႔အရ လက္ႏွိပ္စက္အခ်ိန္မ်ားကို ကြန္ပ်ဴတာအခ်ိန္တြင္ ေပါင္းထည့္ကာ အထက္တြင္ တင္ျပခဲ့သည့္ သင္ၾကားမႈ အသစ္မ်ားကို ထည့္သြင္းေပးျခင္းကသာလွ်င္ ပိုမိုထိေရာက္နိုင္ လိမ့္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ရႈျမင္ပါသည္။

ပညာဌာန တစ္ခုျခင္းအလိုက္ ဘာသာရပ္မ်ားကို ျပန္လည္ သံုးသပ္မည္ဆိုလွ်င္ မလိုအပ္ေသာ ဘာသာရပ္မ်ား ရွိေနျခင္း၊ အသစ္ထည့္သြင္းပို႔ခ်ရမည့္ ဘာသာရပ္မ်ား၊ ေခတ္စနစ္ေျပာင္းလဲမႈႏွင့္ ဆီေလွ်ာ္ေအာင္ ေျပာင္းလဲပို႔ခ်ရမည့္ ဘာသာရပ္မ်ား၊ လက္ရွိဘာသာရပ္တြင္ အခ်ဳိ႕ႏႈတ္ပယ္ ပို႔ခ်ရမည့္ ဘာသာရပ္မ်ား၊ ရွိျပီးဘာသာရပ္ကိုပင္ ထပ္မံ ျဖည့္စြက္ ပို႔ခ်ရမည့္ ဘာသာရပ္မ်ား၊ ပို႔ခ်မႈ နည္းစနစ္ႏွင့္ ခ်ဥ္းကပ္ပံု လြဲမွား ပို႔ခ်ေနေသာ ဘာသာရပ္မ်ား စသည္ျဖင့္ ေတြ႕ရွိရပါသည္။ ယခင္ အဆက္ဆက္က ပို႔ခ်ခဲ့သည္ကို ပံုတူကူး ပို႔ခ်ေနျခင္းမ်ားကိုလည္း ရပ္တန္႔ရမည့္ အခ်ိန္၊ မိမိ ပို႔ခ်မည့္ ဘာသာရပ္ကို မိမိကိုယ္တိုင္ ထဲထဲ၀င္၀င္ ႏွံ႔ႏွံ႔စပ္စပ္ ေလ့လာ အားထုတ္ ျပင္ဆင္ပို႔ခ်ၾကရမည့္ အခ်ိန္ျဖစ္သည္။


                                                                               ေမာင္စိမ္းသူ(ခ်ယ္ရီေျမ)

No comments:

Post a Comment