Labels

Wednesday, December 18, 2013

၀န္ထမ္းခရိုနီမ်ား သို႔မဟုတ္ အခြင့္ထူးခံ၀န္ထမ္းမ်ားႏွင့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး (၂)


တကၠသိုလ္တြင္ သုေတသနဌာန မရွိေသးသည့္အတြက္ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ထံ တင္ျပရာမွ ေဆာင္ရြက္ခြင့္ ျပဳခဲ့သည့္အတြက္ ျမန္မာနိုင္ငံ ပညာေရးသုေတသနမွ ဆရာၾကီး ဦးျမင့္ဟန္ႏွင့္ ဆက္သြယ္ျပီး အကူအညီေတာင္းခံခဲ့ရာ ဆရာၾကီး ဦးျမင့္နိုင္၊ ဆရာမ ေဒၚနီနီစိန္တို႔နွင့္အတူ တကၠသိုလ္အတြက္ သုေတသနလုပ္ငန္းမ်ားကို အုတ္ျမစ္ခ်ေပးနိုင္ခဲ့ ပါသည္။ အသိအမွတ္ အျပဳမခံခဲ့ရ။ ေနရာရသူေတြ ရသြားၾကပါသည္။

သူရိန္တပ္ခြဲမွဴးအျဖစ္ တာ၀န္ေပးအပ္ခံခဲ့ရသည့္ အခ်ိန္တြင္လည္း တပ္ခြဲမ်ားစည္းကမ္းမဲ့ ပရမ္းပတာ ျဖစ္ခ်င္တိုင္း ျဖစ္ေနခဲ့ၾကသည့္ အေျခအေနတြင္ အပင္ပန္းခံ၊ အမုန္းခံကာ “စိတ္ဓါတ္၊ စည္းကမ္း၊ စြမ္းရည္” ျပည့္၀သည့္ စံျပတပ္ခြဲအျဖစ္ ဦးေဆာင္မႈေပးနိုင္ခဲ့သည္။ အက်င့္ပ်က္ ျခစားမႈမ်ား ေလ်ာ့နည္းသြားေစနိုင္ခဲ့သည္။ သင္တန္း ရည္ရြယ္ခ်က္နွင့္ မကိုက္ညီေသာ ေခါက္ရုိးက်ဳိးေနမႈ မ်ားကို ျပဳျပင္ေပး နိုင္ခဲ့သည္။ တပ္ခြဲအုပ္ခ်ဳပ္မႈ၊ စီမံခန္႔ခြဲမႈ၊ ေခါင္းေဆာင္မႈ စံနႈန္းမ်ားကို ျပသေပး နိုင္ခဲ့ သည္။ ယင္းသို႔ လုပ္ေဆာင္ စံနမူနာျပျခင္းသည္ အခ်ဳိ႕သူမ်ား၏ အက်ဳိးစီးပြားကို ထိခိုက္ေစသျဖင့္ ရန္ျငဳိးဖြဲ႕ျခင္းကိုလည္းခံရသည္။ ရလိုမႈ ေရွ႕တန္းတင္သူမ်ားႏွင့္ တကၠသိုလ္၏ ရည္မွန္းခ်က္ကို အေလးထားသူတို႔၏ ၀ိေရာဓိပင္ျဖစ္သည္။ ကိုယ္လည္း မယူသည့္အတြက္ သူမ်ားကိုလည္း မပူေဇာ္ မပသနိုင္ခဲ့ေပ။ ထိုအခါ နတ္ဆိုးတို႔သည္ ရိုေသကိုင္းရိႈင္းမႈမရွိ၊ ပူေဇာ္ပသမႈနတၳိ၊ သူလိုလူ တပ္ခြဲတြင္ရွိမေနသင့္ဟု ရႈျမင္လာၾကသည္။

အလယ္အလတ္ သင္တန္းမ်ား ဖြင့္လွစ္မည္ဆိုေသာအခါ မ်က္ကလူးဆန္ျပာ ျဖစ္ကုန္ၾကသည္။ ပညာ၀မ္းစာ မျပည့္သူမ်ားအတြက္ အခက္ေတြ႕ၾကရသည္။ အခ်ဳိ႔အရာရွိမ်ားက တာ၀န္အေပးမခံရရန္ မသိမသာေရွာင္ၾကသည္။ ပညာရပ္တြင္ေပ်ာ္ေမြ႕သူပီပီ ထိုသူမ်ားကဲ့သို႔ မေရွာင္ပဲ ပညာဌာနမွဴးကို ၀ိုင္းကူေပးခဲ့သည္။ ထိုကာလတြင္ တစ္ေန႔ အိပ္ခ်ိန္ ၂ နာရီခန္႔သာရွိသည္။ ေန႔တြင္ အြန္လိုင္းတြင္ ရွာေဖြျခင္း၊ ဖတ္ရႈျခင္း၊ ေဆြးေနြးျခင္း၊ ေဒါင္းလုတ္ဆြဲျခင္းမ်ားျဖင့္ အခ်ိန္ကုန္ျပီး ညပိုင္းတြင္ ေန႔ပိုင္းက ရလာသည္မ်ားကို အမ်ဳိးအစားခြဲျခင္း၊ ဖတ္ရႈျခင္း၊ ေရးသားျခင္းတို႔ျဖင့္ အခ်ိန္ကုန္ခဲ့ရသည္။ သင္ၾကားမည့္ ဘာသာရပ္မ်ား ရုပ္လံုးေပၚလာခ်ိန္တြင္ တာ၀န္ေပးမည္စိုး သျဖင့္ ေရွာင္ေနသူမ်ား ေနရာ၀င္ယူလာၾကသည္။ ေန႔မအား ညမနား အအိပ္ပ်က္ခံ အပင္ပန္းခံ ျပဳစုခဲ့သူအတြက္ ရလဒ္မွာ အလယ္အလတ္ သင္တန္းတြင္ ပို႔ခ်ခြင့္မရျခင္းပင္။ ဒုခ်ဳပ္(ေလ့က်င့္သင္ၾကားေရး)၏ လွပေသာ အစီအမံမ်ားကို လိုက္၍ မမီနိုင္ခဲ့ပါ။ ဤသည္မွာ Phaunggyi Culture ပင္ျဖစ္ပါသည္။

၀န္ထမ္းတကၠသိုလ္မ်ားကို ေခတ္စနစ္နွင့္အညီ စနစ္တက် ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲလိုပါက တကၠသိုလ္၏ လူသားရင္းျမစ္ အေျခအေနကိုလည္း ျပန္လည္ သံုးသပ္မႈ ျပဳလုပ္ရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ စာေပးစာယူဘြဲ႕တစ္ခုျဖင့္ ကထိကမ်ား ဌာနမွူးမ်ား ရွိေနသည္ကို ေမ့ထား၍ မရနိုင္ေပ။ တကၠသိုလ္ သင္ရိုးပံုစံကို ေခတ္စနစ္ႏွင့္ ကိုက္ညီေစရန္ ၾကဳိးပမ္းသကဲ့သို႔ပင္ ဆရာဆရာမမ်ားကိုလည္း တကၠသိုလ္ ဆရာဆရာမမ်ား ရွိသင့္ရွိထိုက္ေသာ ပညာအရည္ အခ်င္းမ်ား ျပည့္၀ေစရန္လည္း စီမံခ်က္ခ် လုပ္ေဆာင္သင့္ပါသည္။ လုပ္ငန္းႏွင့္ ကိုက္ညီမည့္ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ မဟာဘြဲ႕ရမ်ား၊ ပီအိပ္ခ်္ဒီမ်ား ျဖစ္လာေစရန္ မည္သို႔ လုပ္ေဆာင္ေပးမည္ဆိုသည့္ ဦးစားေပးအစီအစဥ္ တစ္ရပ္ကို ၾကဳိတင္ ေရးဆြဲထားသင့္ပါသည္။


                                                                               ေမာင္စိမ္းသူ(ခ်ယ္ရီေျမ)

No comments:

Post a Comment