● ႏွစ္စ္ပါင္း(၆၀)ေက်ာ္၊ အေျခခံဥပေဒ သုံးခု ●
လြတ္လပ္ေရးရရွိျပီးေနာက္ တည္တံ့ခဲ့ေသာ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံအေျခခံဥပေဒသည္ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္တြင္ ပ်က္ျပယ္သြားခဲ့ရျပီး ၁၉၇၄ အေျခခံဥပေဒ ေပၚထြက္လာခဲ့သည္။ ၁၉၇၄ ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒသည္ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္တြင္ ပ်က္ျပယ္ခဲ့ရျပီး ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ ေပၚေပါက္လာ ခဲ့သည္။ ၁၉၄၇ အေျခခံဥပေဒသည္ စုစုေပါင္း သက္တမ္း ၁၅ ႏွစ္ခန္႔ ၾကာရွည္ခဲ့ျပီး ၁၉၇၄ အေျခခံဥပေဒ မွာ စုစုေပါင္း သက္တမ္း ၁၆ ႏွစ္ခန္႔ ၾကာရွည္ခဲ့သည္။ ျခဳံ၍ၾကည့္လွ်င္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ အေျခခံဥပေဒ တစ္ခုသည္ အနည္းဆုံး ဆယ္စုႏွစ္တစ္ႏွစ္ေက်ာ္သာ တာရွည္ခံခဲ့သည္။ တစ္ဖန္ အဆိုပါ အေျခခံဥပေဒ ႏွစ္ရပ္စလုံးသည္ တပ္မေတာ္၏ ၀င္ေရာက္ထိန္းေက်ာင္းမႈျဖင့္ ပ်က္ျပယ္ခဲ့ရသည္ခ်ည္း ျဖစ္သည္။
၁၉၄၇ အေျခခံဥပေဒသည္ ႏုိင္ငံေတာ္၊ ေစ်းကြက္ႏွင့္ အရပ္ဘက္လူ႕အဖြဲ႕အစည္း သီးျခားအား ေကာင္းေစခဲ့ေသာ လစ္ဘရယ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္၊ ပါလီမန္ဒီမိုကေရစီႏုိင္ငံေရးစနစ္ ျဖစ္သည္။ ၁၉၇၄ အေျခခံဥပေဒသည္ ေစ်းကြက္၏အခန္းက႑ထက္ ႏိုင္ငံေတာ္ကအလုံးစုံထိန္းခ်ဳပ္ခဲ့ေသာ ဆိုရွယ္လစ္ စနစ္၊ တစ္ပါတီ ဆိုရွယ္ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေရးစနစ္ ျဖစ္သည္။ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒတြင္ကား အားလုံးေျပာင္း လဲခဲ့ျပီ ျဖစ္သည္။ ပါလီမန္စနစ္ ဟူေသာ ရွင္ငယ္၀မ္း၊ တစ္ပါတီစနစ္ဟူေသာ ရွင္ႀကီး၀မ္းကို ႀကဳံေတြ႔ခဲ့ရ ေသာ ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ ယခုအခါ ပါတီစုံဒီမိုကေရစီႏွင့္ သမၼတစနစ္ ေပါင္းစည္းထားေသာ ျမန္မာပုံစံ ႏိုင္ငံ ေရးစနစ္ကို ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒျဖင့္ ေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ဤစနစ္တြင္ ႏုိင္ငံေတာ္၊ ေစ်းကြက္ ႏွင့္ အရပ္ဘက္လူ႔အဖြဲ႕အစည္းတို႔ ျပန္လည္ႏိုးၾကားအသက္၀င္လာခဲ့သည္။ ႏွစ္ေပါင္း(၆၀)ေက်ာ္တြင္ အေျခခံ ဥပေဒ(၃)ခုျဖင့္ ႀကဳံေတြ႕ခဲ့ရေသာ ျမန္မာ့လူ႔ေဘာင္အဖြဲ႕အစည္းသည္ အနိမ့္အျမင့္ သံသရာကို လည္း မ်က္ျမင္ကိုယ္ေတြ႕ ျဖတ္သန္းခဲ့ၾကျပီး ျဖစ္သည္။
“ျမန္မာ့ေႏြဦး” ဟု အရပ္ရပ္တိုင္းအျပည္ျပည္ ေခၚတြင္ခဲ့ၾကကုန္ေသာ ဒီမိုကေရစီအသြင္ကူးေျပာင္း ေရးမွာ ခရီးရွည္ႀကီး ျဖစ္ေသာ္လည္း ထိုက္သင့္သည့္ အေျပာင္းအလဲမ်ားလည္း ျဖစ္ထြန္းေပၚေပါက္လာခဲ့ သည္မွာ အမွန္တရားတစ္ခုပင္ ျဖစ္သည္။
● စံႏႈန္း ျပႆနာ ●
ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးဓေလ့၏ သြင္ျပင္လကၡဏာမ်ားတြင္ စံႏႈန္းျပႆနာမ်ားလည္း တြဲလ်က္ တည္ရွိေန ေၾကာင္း အကြဲအျပဲသံသရာ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးသမုိင္းေၾကာင္းတြင္ ျပန္ေျပာင္းေတြ႔ျမင္ႏိုင္သည္။ ထီးျပဳိင္နန္း ျပဳိင္ ျမဳိ႔ျပႏုိင္ငံမ်ားေခတ္တြင္ ဧကရာဇ္ဘြဲ႔ခံကာ စၾကာ၀ေတးမင္း ပလႅင္ရရွိႏိုင္ရန္အတြက္ ႀကဳိးပမ္းခဲ့ၾက သည္လည္း ရွိသည္။ “ဘုရင္ကို သတ္လွ်င္ ဘုရင္ျဖစ္သည္” “ရာဇပလႅင္ကို ကိုင္လႈပ္မည့္ မင္းေလာင္းဆို လွ်င္ သုတ္သင္ရမည္” ဟု ဆိုၾကကုန္ေသာ နန္းတြင္းထုံးတမ္းအစဥ္အလာမ်ားသည္လည္း ျပင္းထန္လွ ေသာ ပေဒသရာဇစ္စနစ္၏ သေကၤတမ်ား ျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။ ရာဇ၀ံသ-ရွင္ဘုရင္တို႔၏ အထုပၸတၱိသာလွ်င္ ရာဇ၀င္သမိုင္း ျဖစ္ခဲ့ေသာ ႏုိင္ငံမ်ားတြင္ ျပည္သူလူထုဟူသည္ ကမၺည္းမတင္ စာမတင္ေသာ ဇာတ္ရံမ်ား အျဖစ္သာ တည္ရွိခဲ့ေလ၏။
ကိုလိုနီေခတ္တစ္ေလွ်ာက္လုံး စၾကာမင္းေလာင္းေပၚမည့္အေရး နက္နက္ရႈိင္း ရႈိင္း ယုံၾကည္ခဲ့ၾကျပီး ႏွစ္ေပါင္းတစ္ရာေက်ာ္ မင္းေလာင္းေမွ်ာ္ရင္း ကၽြန္သေဘာက္ဘ၀တြင္ အနည္ထိုင္ခဲ့ ၾကသည္။ ထုိမွသည္ ကမာၻ႕သမုိင္း ေတာ္လွန္ေရးလႈိင္းႏွင့္ ဒုတိယကမာၻစစ္တို႔ ဆုံမွတ္တစ္ခုသို႔ ေရာက္ရွိ ခ်ိန္တြင္ လြတ္လပ္ေရးကို လက္ေတြ႔က်က် ႀကဳိးပမ္းခဲ့ၾကသည္။ လြတ္လပ္ေရး ဟု ဆိုၾကရာတြင္လည္း လုံး၀ လြတ္လပ္ေရး၊ လြတ္လပ္ေရးစစ္စစ္ စံႏႈန္းျပႆနာ ေပၚခဲ့ရ၏။ ကိုလိုနီနယ္ခ်ဲ႕ကို ေတာ္လွန္ရာတြင္ ေရွ႕ေဆာင္၀ါဒ ျဖစ္ေသာ လက္၀ဲလႈိင္းလုံးႀကီးသည္ နီျခင္း မနီျခင္းႏွင့္ အဆင့္ဆင့္ကြဲထြက္ကုန္ကာ ျပည္တြင္းစစ္ႏြံအတြင္း သက္ဆင္းေစခဲ့သည္။ အဓိက ဇစ္ျမစ္မွာ လြတ္လပ္ေရးအစစ္၊ လြတ္လပ္ေရး အတု ဟု အျငင္းပြားခဲ့ၾကေသာ စံႏႈန္းျပႆနာသာ ျဖစ္သည္။
လြတ္လပ္ေရး ႀကဳိးပမ္းစႏိုင္ငံငယ္မ်ား၊ လြတ္လပ္ျပီးစႏိုင္ငံငယ္မ်ား အၾကားတြင္လည္း နယ္ခ်ဲ႕ ေတာ္လွန္ေရးမွသည္ အရင္းရွင္ေတာ္လွန္ေရးသို႔ ေရြ႕ေလ်ာကာ လက္၀ဲစနစ္ျဖင့္ တိုင္းျပည္တည္ေဆာက္ အံ့ ဟု အရင္းမဲ့လူတန္းစား ၾကြယ္၀ခ်မ္းသာေရးကို ခ်ီတက္ခဲ့ၾကသည္။ ဒုတိယကမာၻစစ္အျပီး လက္၀ဲေတာ္ လွန္ေရးျဖင့္ ဟိုမွာလည္း အနီ၊ ဒီမွာလည္း အနီ အာရွတစ္လႊား အနီေရာင္ႏုိင္ငံမ်ား အျပဳိင္းအရိုင္း ေပၚ ထြက္လာခဲ့ၾကသည္။ ပစၥည္းမဲ့ေတာ္လွန္ေရး၊ ယဥ္ေက်းမႈေတာ္လွန္ေရး၊ ေျမယာေတာ္လွန္ေရး စသည္ အားျဖင့္ အေရာင္အေသြးတို႕ကို ကိုယ္စားျပဳေသာ ေတာ္လွန္ေရးလႈိင္းလုံးၾကီးေပၚတြင္ ႏုိင္ငံငယ္ကေလး မ်ား ေပါေလာေပၚေနခဲ့ၾကသည္။ ယင္းကာလတြင္ လက္၀ဲအစစ္၊ လက္၀ဲအတုတို႔ျဖင့္ ေရာင္စုံမုန္တိုင္း မ်ားေၾကာင့္ ဤေျမ ဤႏုိင္ငံႏွင့္ ဤျပည္သူတို႔သည္ ျပည္တြင္းစစ္ႏွင့္ တည့္တည့္တိုးခဲ့ၾကရသည္။ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္တြင္ စစ္ဘက္၀င္ေရာက္လာျခင္း၏ အရင္းခံကို ျပန္ၾကည့္လွ်င္ ျပည္ေထာင္စုအစစ္-အတု၊ ဖက္ဒရယ္ အစစ္-အတု ဟု အျငင္းပြားခဲ့ၾကေသာ စံႏႈန္းျပႆနာသာ ျဖစ္သည္။
● အေရြ႕ကို ၾကည့္ပါ●
၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲမတိုင္မီကာလမ်ားကို ျပန္ေျပာင္းေတြးၾကည္လွ်င္ ဒီမိုကေရစီစစ္သလား၊ ဒီမိုကေရစီ တုသလား အျငင္းပြားမႈမ်ားကို ေတြ႕ျမင္ရေပလိမ့္မည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ဒီမိုကေရစီ၏ ေရွ႔တြင္ စစ္မွန္သာ နာမ္စားထည့္၍ စစ္မွန္ေသာဒီမိုကေရစီ ဟု ေၾကြးေၾကာ္ၾကသည္။ တပ္မေတာ္အစိုးရကိုယ္ႏႈိက္ ကလည္း စည္းကမ္းျပည့္၀ေသာ ဟူေသာ နာမ္စားကို ထည့္၍ စည္းကမ္းျပည့္၀ေသာ ဒီမိုကေရစီ ဟု ပညတ္ ျပဳခဲ့ၾကပါ၏။ စင္စစ္တြင္မူ ဒီမိုကေရစီ ဆိုလွ်င္ ျပီးျပည့္စုံျပီး ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း စံႏႈန္း ျပႆနာ အေျခခံ၍ အစစ္-အတု အျငင္းပြားမႈတို႔ ျဖစ္ေပၚလာရျခင္းမွာ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒကို ဗဟိုျပဳ၍ ထြက္ေပၚလာျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ ထိုကာလတြင္ အလုပ္ျဖစ္ေရးလမ္းေၾကာင္းကို တြန္းတင္လို ေသာ အီလစ္မ်ားက Political Space ကို မက္လုံးေပး၍ တိုက္တြန္းခဲ့ၾကသည္။ စံႏႈန္းကို ဖက္တြယ္ထား လိုသူမ်ားကလည္း “စစ္မွန္ေသာ” နာမ္စားကို အေလးအနက္ ကာကြယ္ခဲ့ၾကသည္။ ယင္း၏ အက်ဳိးဆက္ ျဖင့္ “၀င္ေရး” “မ၀င္ေရး” ရပ္တည္ခ်က္မ်ား ကြဲထြက္သြားကာ ၂၀၁၀ အုပ္စုႏွင့္ ၂၀၁၂ ၾကားျဖတ္အုပ္စု ဟူ၍ ျဖစ္ေပၚလာခဲ့ၾကသည္။
ဒီမိုကေရစီတြင္ လႊတ္ေတာ္သည္ ႏိုင္ငံေရး ပင္မေရစီးသာ ျဖစ္ရေပမည္။ ျပည္သူကေရြးခ်ယ္၍ ျပည္သူတို႔ကတင္ေျမွာက္ၾကကုန္ေသာ ျပည္သူ႕ကိုယ္စားလွယ္မ်ားျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေစေသာ စနစ္တြင္ လႊတ္ေတာ္သည္သာ ဒိုင္ယာေလာ့စင္ျမင့္ ျဖစ္ၾကပါ၏။ အေျပာင္းအလဲသည္ အထက္မွလာေသာအေျပာင္း အလဲ၊ ေအာက္မွလာေသာအေျပာင္းအလဲ၊ အထက္ႏွင့္ေအာက္ ေပါင္းစပ္ဖန္တီးေသာ အေျပာင္းအလဲ စသည္အားျဖင့္ ဒီမိုကေရစီသုခမိန္အမ်ားအျပားက ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီအေျပာင္းအလဲကို သီအိုရီမ်ား၊ သုေတသနမ်ားျဖင့္ ဆန္းစစ္ ကင္ပြန္းတပ္ၾကေသာအခါ “ျမန္မာ့ေႏြဦး” ဟူ၍ ေပၚထြက္လာခဲ့သည္။
ျမန္မာ့ ေႏြဦး ဟူေသာ အမည္ေပးေခၚတြင္မႈတြင္ ပထ၀ီႏိုင္ငံေရး၊ ကမာၻလုံးဆိုင္ရာမဟာဗ်ဴဟာ၊ အနီလက္က်န္ ႏုိင္ငံမ်ား၊ အင္အားခ်ိန္ခြင္လွ်ာ၊ ပရိုးမိုးရွင္းျဖင့္ ဆြဲေဆာင္ေရး စသည္အားျဖင့္ က်ယ္ျပန္႔နက္ရႈိင္းလွေသာ ျမင္ရ မျမင္ရ ႏွစ္မ်ဳိးေသာ ေနာက္ခံအေၾကာင္းတရားမ်ားစြာ ရွိေနေပသည္။ ျမန္မာ့ေႏြဦး၏ ေရွ႕ခရီး အတြက္လည္း အခ်ဳိ႔က စံႏႈန္းမ်ား မသိမသာ ထည့္သြင္းၾကသလို အခ်ဳိ႕ကလည္း စံႏႈန္းမ်ား သိသိသာသာ ထည့္သြင္းၾကကုန္၏။ အခ်ဳိ႕ကလည္း “သူ႕အရပ္သူ႕ဇာတ္” သေဘာကို လက္ခံကာ လြတ္ပ္လပ္စြာေရြး ခ်ယ္ဆုံးျဖတ္ပိုင္ခြင့္ ေပးၾကေသာ္လည္း အခ်ဳိ႕ကလည္း “ဟိုမွာ ဒီေဖာ္ျမဴလာ၊ ဒီမွာ ဒီေဖာ္ျမဴလာ၊ ထို႕ေၾကာင့္ ဤႏုိင္ငံမွာ ဒီေဖာ္ျမဴလာ” ဟူ၍ ဒီေဆးေသာက္ ၉၆ ပါး အကုန္ေပ်ာက္ ဟူ၍ ေဆးညႊန္းၾက သည္မ်ားလည္း ရွိေနၾကသည္။
တစ္ကယ္တမ္း စစ္စစ္ေပါက္ေပါက္ ျပန္ေလ့လာၾကည့္လွ်င္ ပါလီမန္ေခတ္က ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီ သည္ ပတ္၀န္းက်င္ႏိုင္ငံမ်ား နမူနာယူ အတုယူကာ ျမန္မာေလွ်ာက္ေသာလမ္း ထပ္တူေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့ၾက သည္အထိ ေအာင္ျမင္ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ျမန္မာတို႔၏ ပါလီမန္ဒီမိုကေရစီသည္ ျဗိတိန္ပါလီမန္ဒီမိုကေရစီ ကို ပုံတူကူးယူကာ ေဖာ္ေဆာင္ခဲ့ျခင္းေတာ့ မဟုတ္ခဲ့ပါေလ။ အလားတူပင္ ျမန္မာ့နည္း ျမန္မာ့ဟန္ ဆိုရွယ္ လစ္ လမ္းစဥ္သည္လည္း ဆိုရွယ္လစ္ႏိုင္ငံအမ်ားအျပားက အတုယူ စံနမူနာျပဳခဲ့ရသည္အထိ ၀ါဒေရးရာ အရ အားေကာင္းခဲ့ပါ၏။ ေစ်းကြက္ယႏၱရား လုံး၀ အျပဳတ္ျဖဳတ္ေရးသေဘာတရားေၾကာင့္သာ စီးပြားေရး မ႑ဳိင္ ယိမ္းယိုင္ခဲ့ရျခင္း ျဖစ္သည္။ ျမန္မာတို႔၏ ယဥ္ေက်းမႈဗီဇအရ အဘိဓမၼာသန္ေသာ ဓေလ့စရိုက္ သည္ အိုင္ဒီယိုေလာ္ဂ်ီအစြဲ ျပင္းထန္မႈကို ျဖစ္ေပၚေစခဲ့သလို အစြဲျပင္းထန္မႈေၾကာင့္ အကြဲအျပဲစစ္ခင္း ရသည့္ ႏိုင္ငံေရးပုံသ႑ာန္ကို ဖန္တီးခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
ပါလီမန္ဒီမိုကေရစီလူ႕ေဘာင္သည္ အေရြ႕မ်ားစြာ ေရြ႕ႏိုင္ခဲ့ေသာ္လည္း ဖက္ဒရယ္အစစ္-အတုျဖင့္ ျပဳိကြဲခဲ့ရသည္။ ဆိုရွယ္လစ္လူ႔ေဘာင္သည္လည္း ပေဒသာပင္ မသီးႏိုင္သည့္ စီးပြားေရးစနစ္ျဖင့္ ျပဳိလဲခဲ့ရ ကာ အေရြ႕မ်ား နည္းပါးျခင္းျဖင့္ LDC စာရင္းသို႔ သက္ဆင္းခဲ့ရျပန္သည္။ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲအႀကဳိ ကာလမ်ားတြင္ ဒီမိုကေရစီအတု-အစစ္ ျပႆနာျဖင့္ ၀င္ေရး၊ မ၀င္ေရး ကြဲလြဲခဲ့ၾကသည္။ ၂၀၁၂ တြင္ ေတာ့ “အတုကို အစစ္ျဖစ္ေအာင္လုပ္ေရး” ဟူသည့္ သေဘာတူညီခ်က္ျဖင့္ Political Space ကို ၀င္ခဲ့ၾက သည္။
ယခုအခ်ိန္တြင္ ျမန္မာ့ေႏြဦး ခရီးမည္မွ် ေရြ႕ခဲ့ျပီ ဟူသည္ကို ျပန္လည္သုံးသပ္ၾကည့္ပါလွ်င္ မည္မွ် ေလွ်ာက္၍ မည္မွ်ခရီးေပါက္ခဲ့ျပီကို ေတြ႕ရွိႏိုင္ေပလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ (၂)ႏွစ္ခြဲေက်ာ္ကာလဟူသည့္ အခ်ိန္ အတိုင္းအတာကို သတိျပဳမိၾကရန္ေတာ့ လိုေပလိမ့္မည္။ ျမန္မာ့ေႏြဦး အသြင္ကူးေျပာင္းခ်ိန္ မည္မွ် ယူရ မည္ ဟူသည္မွာလည္း ေရြ႕ခဲ့ျပီးေသာ အေရြ႕တို႔ကို တန္ဖိုးထားမႈအေပၚ မူတည္ေနပါလိမ့္မည္။
● စံႏႈန္းအဓိကလား၊ အေရြ႕အဓိကလား●
ျမန္မာ့ေႏြဦး၏ ၂၀၁၅ ေျခလွမ္းသည္ အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးဒီဘိတ္သည္ စံနႈန္းႏွင့္ အေရြ႕ ေရြးခ်ယ္မႈတို႔အေပၚတြင္ မူတည္ေနပါလိမ့္မည္။ စံႏႈန္းသမားက စံကိုက္ႏႈန္းစံတို႔ျဖင့္ အကဲျဖတ္ၾကမည္ ျဖစ္ သလို အေရြ႕သမားကလည္း မည္မွ်ေရြ႕ႏိုင္သည္ကို မွန္းဆၾကပါလိမ့္မည္။ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒျဖင့္ ယေန႔ ေရာက္ရွိေနေသာ အေနအထား၊ လက္ရွိအေရြ႕အထိ ေရြ႕ခဲ့မည္ဟု မည္သူကမွ် ထင္မထားခဲ့ၾကပါ။ ၂၀၀၈ ကို လက္ခံျပီး ကစားကြင္းကို ခ်ဲ႕ရန္ တိုက္တြန္းအႀကံျပဳခဲ့သူမ်ားသည္ပင္လွ်င္ ဤေရြ႕ဤမွ်အထိ ေရြ႕လာလိမ့္မည္ ဟု မွန္းဆထားခဲ့ျခင္း မရွိၾကပါ။ သို႔ေသာ္ ျမန္မာ့ေႏြဦး၏ (၃)ႏွစ္သား ေျခလွမ္းကို ႏွစ္မ်ား စြာ ေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့ၾကျပီး ျဖစ္သည့္ အျခားေသာ ဒီမိုကေရစီခ်န္ပီယံႀကီးမ်ား၏ အေရြ႕မ်ားႏွင့္ ယွဥ္လွ်င္ ေတာ့ ေႏွးေနေသးသည္၊ ဘာမွမေျပာင္းလဲ ဟု ဆိုၾကပါလိမ့္မည္။ ယေန႔ ျမန္မာ့ေႏြဦးသည္ ယမန္ေန႔က အိမ္တံခါး အလုံပိတ္ကာလႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္လွ်င္ေတာ့ အေတာ္ကေလး ေရြ႕ခဲ့ၾကျပီ ဟု ဆိုၾကပါလိမ့္ မည္။
အနာဂတ္သည္ ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း မျမင္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ဒါဆိုရင္ဘယ္လို၊ ဒီလိုဆိုရင္ဘယ္သို႔ စသည္အားျဖင့္ မွန္းဆျမင္ေယာင္ ပုံေဖာ္ၾကရျခင္းသာ ျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္ စံႏႈန္းသမားတို႔၏ တရားမွ်တမႈ သည္ ႏိုင္သူ-ရႈံးသူ အေျခအေနသို႔ ေရာက္ရွိေစမည္ ဆိုပါက အေရြ႕ရွိမည္ မဟုတ္ပါ။ သူႏိုင္ကိုယ္ႏိုင္အေျခ အေနကို ဖန္တီးႏိုင္ေရး ေရွ႔ရႈမွသာ စံကိုက္ ႏႈန္းစံသို႕ မည္မွ် ေရြ႕ႏိုင္မည္ကို ျမင္ႏိုင္ပါလိမ့္မည္။
ေရွ႕ဆက္မည့္ (၂)ႏွစ္တာကာလသည္ ဤႏုိင္ငံ၊ ဤျပည္သူႏွင့္ ျမန္မာ့ေႏြဦး၏ ရွင္သန္ခြင့္ကို အဆုံးအျဖတ္ေပးေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။
ျမန္မာ့ေႏြဦး ဘယ္ေလာက္ ေ၀းေ၀း ေလွ်ာက္ႏိုင္၍ ဘယ္ေလာက္ ေ၀းေ၀း ခရီးေပါက္မည္လဲ ဟူသည္မွာလည္း အေရြ႕မ်ားကို ဗဟိုျပဳမႈ အေပၚ မူတည္ေနပါလိမ့္မည္။ ယူနီ ဗာဆယ္ စံကိုက္ ပုံစံခြက္အတြင္းသို႔ သြတ္သြင္း၍ ရခ်င္မွရမည္ ျဖစ္ ေသာ္လည္း ျမန္မာပုံစံ ျမန္မာဟန္ျဖင့္ ရင့္က်က္ခိုင္မာလာသည့္ ဒီမိုကေရစီသည္သာ ဤအရပ္ဤဇာတ္ႏွင့္ သဟဇာတ လိုက္ေလ်ာညီေထြ ရွိပါ လိမ့္မည္။ ျပည္တြင္းစစ္ႏြံႏွင့္ ဆင္းရဲမႈေခ်ာက္အတြင္းမွ ျမန္မာျပည္သူ သန္း(၆၀)တို႔မွာ ႏွစ္ေပါင္း (၆၀) ေက်ာ္ ေစာင့္ဆိုင္းခဲ့ရျပီးေနာက္ ျမန္မာ့ ထြက္ရပ္လမ္းကို အျမန္ဆုံးေရာက္ရွိလို၊ ေရြ႕လိုၾကသည္မွာလည္း သဘာ၀ က်ပါ၏။
သို႔ေသာ္ စံႏႈန္းကို ဗဟိုျပဳမလား၊ အေရြ႕ကိုဗဟိုျပဳမလား ဟူေသာ ႏုိုင္ငံေရးေရြးခ်ယ္မႈ သည္ ၂၀၁၅ အလြန္ ျမန္မာ့ေႏြဦးအတြက္ အသက္တမွ် ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ျဖစ္လာမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း မီးေမာင္းထိုး တင္ျပလိုက္ရေပသည္။
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
[Source : The Voice Weekly, 17-23 Feb 2014]
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
No comments:
Post a Comment