Labels

Friday, January 3, 2014

အားလံုးအတြက္ အမွန္ျမင္ရန္ သြယ္၀ိုက္ညွိႏႈိင္းခဲ့ေပမယ့္

ရာထူးတိုးျမွင့္မႈမွာ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းႏွင့္မညီညြတ္ပဲ လုပ္ေဆာင္ေနမႈကို ေစ့စပ္ညွိႏႈိင္းျခင္းနည္းျဖင့္ ေအာက္ပါအတိုင္း စတင္ဖြင့္ခဲ့ပါသည္။

သို႔ေသာ္ ေအာ္တိုကေရစီမ်ားပီပီ ငါရွင္ဘုရင္ ဘယ္ႏွစ္ပတ္ လွည့္လွည့္ ဆိုေသာ က်င့္စဥ္မ်ားကိုသာ က်င့္သံုးခဲ့ေသာေၾကာင့္ ျပႆနာမ်ား ပိုမို ၾကီးထြားလာခဲ့သည္။ ယင္းသည္ပင္ အဆိုးထဲမွ အေကာင္းဟု ယူဆရမည့္ ကိစၥရပ္မ်ားကို ေဖၚေဆာင္ လာနိုင္ခဲ့သည္။ ၀န္ထမ္းအဖြဲ႕အစည္းမ်ားတြင္ ျဖစ္ေပၚေနေသာ ပကတိ အေျခအေန မ်ားကို တင္ျပခြင့္ ရလာသည္။

၀န္ထမ္းအလႊာ အသီးသီးက ပါ၀င္ေရးဆြဲထားသည့္ ျပီးျပည့္စံုသည့္ ၀န္ထမ္းနည္း ဥပေဒ ေပၚထြက္လာေရး၊ အရည္အေသြး ျပည့္မီ၍ ရလဒ္ေကာင္း မ်ားေဖၚေဆာင္ နိုင္ေသာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား ျဖစ္ေပၚလာေရးတို႔မွာ ၀န္ထမ္းမ်ား၏ စုေပါင္းအား၊ အစိုးရအဖြဲ႕၏ စိတ္ေစတနာေကာင္းတို႔ျဖင့္သာ အေကာင္အထည္ ေဖၚေဆာင္ နိုင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။
……. ……. …….

မွ ညြန္႔လွိဳင္ ရက္စြဲ၊၂၀၁၂ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ ၃၀ ရက္
လက္ေထာက္ကထိက
စီမံခန္႔ခြဲမွဳပညာဌာန

သို႔
ေခတၱပါေမာကၡခ်ဳပ္
ဗဟို၀န္ထမ္းတကၠသိုလ္
(ေဖာင္ႀကီး)

အေႀကာင္းအရာ။ ကထိကရာထူးတိုးကိစၥတင္ျပျခင္း
၁။ ကထိက ရာထူးတိုးအတြက္ လက္ေထာက္ကထိက ( ၁၅ ) ဦးကိုသာ ေရြးခ်ယ္ တိုးျမႇင့္မည့္အေၾကာင္း စာအမွတ္ (၀၁၃၅)ျဖင့္ ၂၆.၉.၂၀၁၂ ေန႔စြဲျဖင့္ ထုတ္ျပန္ခဲ့ပါသည္။
၂။ ယင္းကထိကရာထူးတိုး (၁၅) ဦးတြင္ တစ္ဦးသည္ ၂၃.၂.၂၀၁၂ ခုႏွစ္ တကၠသိုလ္အမိန္႔ အမွတ္စဥ္ (၃၈/၂၀၁၂) ပါ အပိုင္း(ခ) ၆၈/၂၀၁၂=ျပစ္ဒဏ္ခ်မွတ္ျခင္း(ေရးရာ)တြင္ ““၄င္းတို႔အား ဗဟို၀န္ထမ္းတကၠသိုလ္ (ေဖာင္ႀကီး)တြင္ တာ၀န္ေပးအပ္ရန္ ေနရာမရိွေတာ့ေပ၊ ရာထူးတိုးကိစၥတြင္လည္း စဥ္းစားရန္ မရိွေတာ့ၿပီျဖစ္ရာ ထြက္ခြင့္တင္လိုက တင္ေစရန္ ” ဟု ခ်မွတ္ထားေသာ္လည္း ပါရိွလ်က္ ရိွေနပါသည္။ ထို႔အျပင္ ထို၀န္ထမ္းသည္ ဗဟို၀န္ထမ္း တကၠသိုလ္(ေဖာင္ႀကီး) ဆန္စက္တြင္ ေငြေၾကးကိစၥ၊ သင္တန္းတပ္ခြဲတြင္လည္း ေငြေၾကး ကိစၥကို ခံုရံုးဖြဲ႕ စစ္ေဆး ေပၚေပါက္ခဲ့သူ ျဖစ္ပါသည္။ ( သင္တန္းတပ္ခြဲ ေငြေၾကးကိစၥအား တကၠသိုလ္အမိန္႔ မထုတ္ျပန္ထားပါ။ )
၃။ တကၠသိုလ္တြင္ လက္ေထာက္ကထိကအျဖစ္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္လ်က္ရိွေသာ ရာထူးတိုးရန္ အမည္စာရင္းတြင္ မပါ၀င္သူမ်ားသည္ လက္ေထာက္ကထိက ရာထူးလုပ္သက္ (၉)ႏွစ္ေက်ာ္ေနၾကသူမ်ား ျဖစ္ၾကေသာ္လည္း ထည့္သြင္း စဥ္းစားထားျခင္း မရိွသည္ကို ေတြ႕ရိွရပါသည္။ ကထိက ရာထူးတိုးရမည့္ လုပ္သက္ထက္ ေက်ာ္လြန္ ေနေသာသူမ်ား ျဖစ္ေသာ္လည္း ထည့္သြင္းစဥ္းစားမွဳမရိွျခင္းမွာ ၀န္ထမ္းတို႔၏ ရပိုင္ခြင့္ ဆံုးရွံဳးမွဳတစ္ရပ္ ျဖစ္ပါသည္။
၄။ နည္းျပရာထူးမ်ား ေပးရာတြင္ စာေရးမ်ားသာမက လုပ္သားမ်ားကိုပါ ယွဥ္ၿပိဳင္ေပးအပ္ခဲ့ေသာ္လည္း ယခု ကထိက ရာထူးတိုးရာတြင္ ရာထူးတူေနၾကၿပီး ရာထူးတိုးရမည့္ လုပ္သက္သတ္မွတ္ခ်က္ထက္ ေက်ာ္လြန္ ေနေသာ္လည္း ထည့္သြင္း မစဥ္းစားခံရသည့္အတြက္ နစ္နာမွဳရိွပါသည္။
၅။ ရာထူးတိုးျမႇင့္ရာတြင္ ( RASE ) ဆိုသည့္ (Result) (ရလဒ္ေကာင္းမ်ားရေအာင္ ဘာေတြလုပ္ေဆာင္ ခဲ့ပါသလဲ)၊ (Ability) (ယခုရာထူးတြင္ ဘာေတြစြမ္းေဆာင္ႏိုင္စြမ္းရိွပါသလဲ)၊ (Skill) (ထို၀န္ထမ္း၏ ကၽြမ္းက်င္မွဳႏွင့္ စြမ္းရည္ေတြက ဘာေတြပါလဲ)၊ (Education) (ထို၀န္ထမ္း၏ပညာရည္အဆင့္အတန္း ဘယ္ေလာက္ရိွပါသလဲ၊ ရရိွထားေသာဘြဲ႕ႏွင့္ ထပ္တူညီေသာပညာအရည္အခ်င္းေကာ ရိွပါသလား) စသည္ ျဖင့္ စည္းစားၿပီး (၁၀)ခ်က္ေပးမွတ္မ်ား၊ လုပ္သက္ရမွတ္မ်ား (အကယ္၍ ၽႊမငအငညါ၊ ဥမေူ၊ ဗအအငအကိန ႊန်အ၊ ဗစအငအကိန ႊန်အ၊ ႀန့ေလငသမ ႊန်အ တို႔ရိွက ထည့္သြင္းရပါသည္။) ေပါင္းၿပီး သင့္ေတာ္ကိုက္ညီ သူကို ရထူးတိုးျမႇင့္ရၿမဲ ျဖစ္ပါသည္။
၆။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဤတက္ၠသိုလ္သို႔ ေရာက္ရိွတာ၀န္ထမ္းေဆာင္သည္မွ ယေန႔ထိထမ္းေဆာင္ခဲ့ေသာ တာ၀န္ႏွင့္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့မွဳမ်ားကို တင္ျပလိုပါသည္။ ဦးစြာ သင္တန္းအစီအစဥ္ေရးဆြဲေရးဌာနစိတ္ႏွင့္ သင္တန္းပို႔ခ်မွဳဆက္သြယ္ေရးတာ၀န္မ်ား ထမ္းေဆာင္ခဲ့ပါသည္။ ထို႔ေနာက္ စာေရး(၈)ေယာက္ကို ဦးေဆာင္၍ တက္ၠသိုလ္တစ္ခုလံုး ရံုးလုပ္ငန္းဆိုင္ရာ ကြန္ပ်ဴတာပိုင္းကို တာ၀န္ယူခဲ့ပါသည္။ ထိုကာလက မီးပ်က္ခ်ိန္အရမ္းမ်ားခဲ့သည့္အတြက္ တက္ၠသိုလ္တစ္ခုလံုး၏ ရံုးလုပ္ငန္းမ်ားကို ေန႔မအား ညမနား ေဆာင္ရြက္ခဲ့ရပါသည္။ မီးလာသည့္အခ်ိန္ အိပ္ယာမွ ခ်က္ခ်င္းထ၍ စက္ခန္းသို႔ေျပးကာ ေပးအပ္ထားေသာ လုပ္ငန္းမ်ားကို မနက္တြင္အခ်ိန္မီ ေပးႏိုင္ရန္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကရပါသည္။ ထိုအခ်ိန္က စာေရး(၈)ဦးအနက္ လက္ရိွတာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနေသာ နည္းျပဦးေက်ာ္စြာထြန္း(ဥပေဒပညာဌာန)၊နည္းျပ ၀င္း၀င္းေမာ္ (ႏိုင္ငံေရး သိပ္ၸံပညာဌာန)၊ ျပည္ေထာင္စုရာထူး၀န္အဖြဲ႕ရံုးသို႔ ေျပာင္းေရြ႕သြားေသာ္ လက္ေထာက္ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး ေဒၚစန္းယုေမာ္၊ စာေရး ေဒၚခင္မာ၀င္း (ေလ့က်င့္ေရးရံုး)တို႔ ပါ၀င္ခဲ့ပါသည္။ ဆက္လက္တိုးျမႇင့္လုပ္ေဆာင္ ရမည့္ အေျခအေနမ်ားကို ထိုစဥ္က ဒုတိယပါေမာက္ၡခ်ဳပ္(ေလ့က်င့္သင္ၾကားေရး) ေဒါက္တာကံရိွန္၏ တာ၀န္ ေပးခ်က္အရ ပေရာဂ်က္မ်ားေရးဆြဲတင္ျပျခင္း၊ ယခုစီးပြားေရးပညာဌာန ဌာနမွဴးျဖစ္သူ ဦးစံထြန္း၏ ႀကိဳးစား အားထုတ္မွဳႏွင့္ ႈႊ ွုငူူ ေကာင္းမြန္မွဳတို႔ေၾကာင့္ တက္ၠသိုလ္သည္ ဃသာစကအနမငဖေအငသည ကို ေခ်ာေမြ႕စြာ အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ခဲ့ပါသည္။
၇။ အလယ္အလတ္အဆင့္ စီမံခန္႔ခြဲမွဳသင္တန္းမ်ား ဖြင့္လွစ္ႏိုင္ေရးအတြက္ ဘာသာရပ္မ်ားေရးဆြဲရာတြင္ စီမံခန္႔ခြဲမွဳပညာဌာနအတြက္ ဘာသာရပ္မ်ား ေရြးခ်ယ္ေပးခဲ့ျခင္း၊ အခ်ိဳ႕ဘာသာရပ္မ်ားကို ကိုယ္တိုင္ေရးသား ေပးခဲ့ျခင္း၊ က်န္သည့္ဘာသာရပ္မ်ားအတြက္ အခ်က္အလက္မ်ား ပံ့ပိုးေပးခဲ့ျခင္းမ်ားကိုလည္း ေဆာင္ရြက္ခဲ့ ပါသည္။အျခားပညာဌာနမ်ားမွ ပညာဌာနမွဴးမ်ား၏ အကူအညီေတာင္းမွဳအရ လိုအပ္သည့္ဘာသာရပ္မ်ားႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ အခ်က္အလက္မ်ားကိုလည္း ပံ့ပိုးကူညီေပးခဲ့ပါသည္။ ထိုအခ်ိန္က ေဆာင္ရြက္ခဲ့ရသည္မွာ တေန႔အိပ္ခ်ိန္ (၂)နာရီသာသာ သာရိွခဲ့ပါသည္။အြန္လိုင္းေပၚတြင္ရွာေဖြျခင္း၊ ကၽြန္ေတာ္၀င္ေရာက္ထားေသာ ၾေညေါနာနညအ ႊနော တြင္ အြန္လိုင္းေပၚ၌ ေဆြးေႏြးျခင္း၊သက္ဆိုင္ရာပညာရွင္မ်ားႏွင့္ မိမိတို႔တက္ၠသိုလ္တြင္ အလယ္အလတ္အဆင့္ အရာထမ္းစီမံခန္႔ခြဲမွဳသင္တန္း ဖြင့္လွစ္ႏိုင္ေရးအတြက္ ပို႔ခ်သင့္ေသာဘာသာရပ္မ်ား၊ ပါ၀င္ရမည့္ေခါင္းစဥ္၊ အေၾကာင္းအရာမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေမးျမန္းေဆြးေႏြးျခင္း၊ အႀကံၪဏ္ေတာင္းခံျခင္း၊ ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ား၊ အႀကံၪဏ္မ်ားႏွင့္ ဆိုက္အသီးသီးမွ ဆြဲယူထားေသာ စာအုပ္မ်ား၊ ေဆာင္းပါးမ်ား၊ ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ားကို ဖတ္ရွဳေလ့လာ ဘာသာျပန္ျခင္း၊ ေရးသားျခင္း၊ ပံ့ပိုးေပးျခင္းမ်ားကို အားတက္သေရာ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါသည္။ ထို႔အျပင္ တက္ေရာက္လာမည့္သင္တန္းသူ၊သင္တန္းသားမ်ား အလြယ္အကူ သ္္ူငညန ေလ့လာႏိုင္ရန္ တစ္ခုျခင္း ဖတ္ရွဳၿပီးေသာ ဘာသာရပ္အမ်ိဳးအစားမ်ားခြဲကာ ံၽြီ ဌာနမွ နည္းျပ ေနာင္ေနာင္ေအာင္ႏွင့္အတူ ခငခ် န-ူငဘမေမပ ၀က္ဘ္ဆိုက္ ေရးဆြဲပံ့ပိုးေပးႏိုင္ခဲ့ပါသည္။
၈။ ႀႀဃ မွ မိမိတို႔တက္ၠသိုလ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ မေကာင္းသတင္းမ်ားထုတ္လႊင့္ခဲ့သည့္အတြက္လည္း တက္ၠသိုလ္ဂုဏ္ျပဳေတးမ်ား ေရးသားစပ္ဆိုအသံသြင္းခဲ့ျခင္း၊ ရိုက္ကူးျခင္း၊ တက္ၠသိုလ္ဂုဏ္ျပဳဇာတ္လမ္းကို ဇာတ္လမ္း၊ဇာတ္ညႊန္းေရးၿပီး ကိုယ္တိုင္ရိုက္ကူးခဲ့ျခင္း၊ ၾၽြႊဠ၄ ၊ၾၽြႊဠ၃ နွင့္ ျမ၀တီရုပ္သံလႊင့္ဌာနမ်ားမွ ျပည္တြင္းျပည္ပသို႔ (၃)ႏွစ္တိုင္တိုင္ လႊင့္ထုတ္ေပးခဲ့ျခင္းမ်ားကိုလည္း ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါသည္။ ထိုသီခ်င္း ဇာတ္လမ္းမ်ားကို အျပင္တြင္ရိုက္ကူးမည္ဆိုပါက သိန္းေပါင္းမ်ားစြာကုန္က်မည္ျဖစ္ေသာ္လည္း မိမိ၏ပညာ၊ မိမိ၏စြမ္းေဆာင္မွဳ၊ မိတ္သဂၤဟမ်ားႏွင့္တပည့္မ်ား၏ ကူညီမွဳျဖင့္ ရိုက္ကူးႏိုင္ခဲ့ရာ (၄)သိန္းခန္႔ကုန္က် ခဲ့ပါသည္။ တက္ၠသိုလ္မွ (၁)သိန္းသာကုန္က်ခဲ့ျပီး မိမိမွ(၃)သိန္းခန္႔ အကုန္အက်ခံကာ မိမိတို႔တကၠသိုလ္ အတြက္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါသည္။ ဇာတ္လမ္းတြင္လည္း မိမိအမည္ထက္ ၀ိုင္း၀န္းကူညီပံ့ပိုးေပးၾကေသာ MRTV ႏွင့္ ျမ၀တီမွတပည့္မ်ား၏ အမည္မ်ားကိုသာ ထည့္သြင္းေပးခဲ့ၿပီး မိမိမွစီစဥ္ႀကီးၾကပ္သူ မင္းသူရ(စီမံ/ပညာ)ဟူ၍ သာ ထည့္သြင္းခဲ့ပါသည္။
၉။ တပ္ခြဲမွဴးအျဖစ္ တာ၀န္ေပးအပ္ခံရသည့္ကာလမ်ားတြင္လည္း စိတ္ဓါတ္၊စည္းကမ္း၊စြမ္းရည္ ဆိုသည့္ စ သံုးလံုးႏွင့္ ညီညြတ္ေစရန္ သင္တန္းသားမ်ားအား အုပ္ခ်ဳပ္ႏိုင္ခဲ့ၿပီး စည္းကမ္းေကာင္းေသာ စံျပတပ္ခြဲ အျဖစ္ ရပ္တည္ႏိုင္ခဲ့ပါသည္။ ““သင္တန္းသားရိွလွ်င္ ငါရိွသည္ ”” ၊ ““ အနီးကပ္ႀကီးၾကပ္ျခင္းသည္ အနီးကပ္ ေလ့က်င့္ေပးျခင္းပင္ ျဖစ္သည္ ””၊ ““ သင္တန္းေကာင္းမွ ၀န္ထမ္းေကာင္းမည္ ”” ဆိုသည့္မူကို လက္ကိုင္ထား ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ့ပါသည္။
၁၀။ မိမိဤတက္ၠသိုလ္သို႔ေရာက္ရိွခ်ိန္က သုေတသနဌာနဟူ၍ သီးျခားမရိွခဲ့ပါ။ သို႔ျဖစ္၍ ပါေမာက္ၡခ်ဳပ္ ဦး၀င္းေမာင္အား တင္ျပရာ သုေတသနဌာနဖြဲ႕စည္းေပးၿပီး သုေတသနလုပ္ငန္းမ်ား စနစ္တက်လုပ္ေဆာင္ ႏိုင္ရန္ တာ၀န္ေပးအပ္ခံရစဥ္ကလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံပညာေရးသုေတသနအဖြဲ႕ (ၾႏၽြႀ) မွ ဆရာႀကီး ညႊန္ခ်ဳပ္ ဦးျမင့္ဟန္၊ ဒုတိယညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦးျမင့္ႏိုင္၊ သုေတသနအရာရိွ ဆရာမေဒၚနီနီစိန္တို႔ႏွင့္ ညိႇႏွိဳင္း တိုင္ပင္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ့သည့္အတြက္ ယခုကဲ့သို႔ တက္ၠသိုလ္၏ သုေတသနဌာန ပံုမွန္လုပ္ေဆာင္ လည္ပတ္ေစႏိုင္ ခဲ့ပါသည္။ ထိုအခ်ိန္က မိမိ၏စူးစမ္းေလ့လာခဲ့မွဳ၊ အထူးႏွင့္ပံုမွန္သင္တန္း တစ္ခုခ်င္းစီတြင္ ပို႔ခ်လ်က္ရိွေသာ ဘာသာရပ္မ်ား၊ ေမးခြန္းမ်ားကို စနစ္တက်ဖိုင္တြဲေလ့လာခဲ့မွဳေၾကာင့္ သုေတသနလုပ္ေဆာင္ ႏိုင္ေရး စီမံရာတြင္ မ်ားစြာအေထာက္အကူျပဳႏိုင္ခဲ့ပါသည္။
၁၁။ မိမိအေနျဖင့္ မည္မွ်ပင္စြမ္းစြမ္းတမံ ပံ့ပိုးေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ့ေသာ္လည္း အသိအမွတ္ျပဳ မခံခဲ့ရျခင္း၊ ေခ်ာင္ထိုးခံခဲ့ရျခင္းမ်ား (ဥပမာတစ္ခုအေနျဖင့္ အလယ္အလတ္အဆင့္သင္တန္း ဘာသာရပ္မ်ားကုိ ျပဳစု ေရးသားေပးခဲ့ရေသာ္လည္း ထုိဘာသာရပ္အေၾကာင္းမသိ၊ ေခါင္းစဥ္ေတာင္ မၾကားဖူးသူမ်ားအား တာ၀န္ ေပးခဲ့ျခင္း။)
၁၂။ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခု တိုးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးမွာ ေနာက္ကလိုက္ေနမည့္ေနာက္လိုက္မ်ားကို ေမြးျမဴေပးရန္ မဟုတ္ဘဲ ဦးေဆာင္မွဳေပးႏိုင္မည့္ ေခါင္းေဆာင္ငယ္မ်ား ေမြးထုတ္ေပးမွသာ ျဖစ္ေျမာက္ေအာင္ျမင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။အနာဂတ္အျမင္ရိွၿပီး ႀကိဳးစားေသာ၊ တက္ႂကြဖ်တ္လတ္ေသာ၊ အဖြဲ႕အစည္းအေပၚ အေျပာမဟုတ္ အလုပ္ျဖင့္ သက္ေသျပ အလုပ္အေႂကြးျပဳေနေသာ၊ ပါးစပ္ကအဖြဲ႕အစည္းကိုခ်စ္ျပေနျခင္းမ်ဳိး မဟုတ္ဘဲ လုပ္ေဆာင္မွဳျဖင့္သာ သက္ေသျပေနၾကေသာ၊ ေဖာ္လံဖား အေယာင္ျပမလုပ္ဘဲ အဖြဲ႕အစည္းအတြက္ အက်ဳိး ရိွမည္ဆိုလွ်င္ မိမိအသိစိတ္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ေလ့ရိွေသာ သူမ်ားကသာလွ်င္ အဖြဲ႕အစည္းကို အစြမ္းကုန္ ျမႇင့္တင္ေပးသြားၾကမည္ျဖစ္ပါသည္။ေခါင္းေဆာင္ငယ္မ်ားကိုသာ ေမြးထုတ္ပ်ဳိးေထာင္ေပးေသာ ေခါင္းေဆာင္ သည္သာလွ်င္ အစစ္အမွန္ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ပါသည္။
၁၃။ ကၽြန္ေတာ္သည္ မိမိဘာသာရပ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ လံုးခ်င္းစာအုပ္ထုတ္ၿပီးခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ထုတ္ခဲ့ေသာစာအုပ္မွာ ““ ေခတ္သစ္ရံုးလုပ္ငန္းစီမံခန္႔ခြဲမွဳပညာ ”” ျဖစ္ပါသည္။ထပ္မံ၍လည္း ““ေနာက္လိုက္မွဳ ပညာ”” ဆိုသည့္ ေနာက္လိုက္မ်ားတြင္ရိွရမည့္ စိတ္ထား၊က်င့္၀တ္၊စြမ္းရည္မ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ ေရးသားႏိုင္ရန္ လည္း ေလ့လာသုေတသနျပဳလွ်က္ ရိွပါသည္။ ထိုစာအုပ္ေရးသားၿပီးပါက ေ၀ဖန္အႀကံျပဳေပးပါရန္ အဖြဲ႕၀င္ ေဒါက္တာျမင့္ေအာင္ အားလည္း တင္ျပအကူအညီေတာင္းခံ ခဲ့ပါသည္။ သင္ၾကားေရးတြင္လည္း မိမိ၏ သင္ၾကားမွဳစြမ္းရည္ကို လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္မ်ား၊ တပ္ခြဲေနာက္လိုက္ေနသည့္ ခြဲၾကပ္မ်ား၊ သင္တန္းသူ၊သင္တန္း သားမ်ား၏ အသံကို နားေထာင္ၾကည့္ႏိုင္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တရုတ္ပညာေတာ္သင္မွ ျပန္လာစဥ္ကလည္း ပညာဌာန(၅)ခုအတြက္ ပညာဌာနအလိုက္ အဂၤလိပ္၊ျမန္မာစာအုပ္မ်ား၊ကာတြန္းမ်ား၊ ဓါတ္ပံုမ်ား၊ ဗီြဒီယို ဖိုင္မ်ားကို သက္ဆိုင္ရာ ပညာဌာနမ်ားမွ သင္ၾကားေရး၀န္ထမ္းမ်ား ေလ့လာႏိုင္ရန္ႏွင့္ သင္ေထာက္ကူအျဖစ္ အသံုးျပဳႏိုင္ရန္ ဒီဗီြဒီ ကူး၍ လည္းေကာင္း၊ ၾနာသမပ ွအငခု ျဖင့္လည္းေကာင္း မွ်ေ၀ပံ့ပိုးေပးခဲ့ပါသည္။
၁၄။ တကယ္လုပ္ေဆာင္ေနေသာ၊ ႀကိဳးစားေသာ၊ မိမိကိုယ္ကို အၿမဲတမ္းေလ့လာသင္ယူျဖည့္ဆည္းေနေသာ သူမ်ား အေနျဖင့္ ႏြားထီးငါးက်ပ္၊ႏြားမငါးက်ပ္မူ၊ ခြဲျခားဆက္ဆံခံရမွဳ၊ ႏွိပ္ကြပ္ေခ်ာင္ထိုးမွဳ၊ ၀န္ထမ္း၏ ရပိုင္ ခြင့္ကုိ မရရိွေအာင္ အဂတိတရားျဖင့္ ေဆာင္ရြက္မွဳတို႔ေၾကာင့္ ထို၀န္ထမ္းမ်ားသည္ စာခ်ဳပ္အရ ေပးေလ်ာ္ ရမည့္ တန္ဖိုးေၾကာင့္ ဆက္လက္တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနရေသာ္လည္း အဖြဲ႕အစည္းအေပၚစိတ္နာလာျခင္း၊ လုပ္ငန္းခြင္ မေပ်ာ္ပိုက္ျခင္း၊ ယခင္ကကဲ့သို့ အားတက္သေရာလုပ္ကိုင္လိုစိတ္မရိွေတာ့ဘဲ ေနသာသလို ေနျခင္း၊မည္သူ႕အေပၚမွ် အယံုအၾကည္မရိွေတာ့ျခင္း၊ အားကိုးရာအစစ္အမွန္မရိွေသာအဖြဲ႕အစည္းအျဖစ္ ရွဳျမင္ လာျခင္း၊ ထူးခၽြန္ထက္ျမက္သူမ်ားကို အရည္အေသြးအေလ်ာက္ ခ်ီးျမႇင့္ေျမႇာက္စားမွဳမရိွဘဲ ၀န္ထမ္းတစ္ဦး၏ အရည္အခ်င္းကို(၁၀၀)ဟု သတ္မွတ္ပါက (၃၀)၊(၄၀) အဆင့္ ၀န္ထမ္းမ်ားကုိ ဆြဲတင္ေနၿပီး ထို (၃၀)၊(၄၀) မ်ား အေပၚေရာက္လာခဲ့လွ်င္ (၂၀)၊(၁၀)၀န္ထမ္းမ်ားကိုသာ ဆြဲတင္မည္ျဖစ္ၿပီး ေနာင္တစ္ခ်ိန္တြင္ သုည အဖြဲ႕အစည္းအျဖစ္သာ ေပၚေပါက္လာမည့္အတြက္ စိတ္ကုန္၊စိတ္ပ်က္လာႏုိင္ျခင္းမ်ားကို ႀကံဳေတြ႕လာႏိုင္ပါ သည္။ ွၾဗၽြႊ က်ေသာအဖြဲ႕အစည္းမ်ားမွာ ွၾဗၽြႊ က်ေသာ၀န္ထမ္းမ်ားျဖင့္ ၀ိုင္းရံထားၿမဲ ျဖစ္ပါသည္။
၁၅။ ဘာသာေရးတြင္လည္း ကၽြန္ေတာ္တက္ၠသိုလ္ေရာက္စက ၿခံဳႏြယ္ပိတ္ေပါင္းတို႔ျဖင့္ ၀ိုင္းရံေနေသာ ကိုးန၀င္းေစတီေတာ္ျမတ္ႀကီး၏ပတ္၀န္းက်င္ကို လူငယ္မ်ားအားစည္းရံုးသိမ္းသြင္းၿပီး ခုတ္ထြင္ရွင္းလင္းျခင္း၊ တံခြန္တိုင္၊ ေနပူခံေက်ာက္ျပားမ်ား စိုက္ထူခင္းက်င္းေပးႏိုင္ေရး ေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္း၊ ရင္ျပင္ေပၚရိွ ေညာင္ပင္ ႀကီး မ်ားတြင္ အုတ္ခံုမ်ား ပတ္၀ိုင္းႏိုင္ေရး၊ ရင္ျပင္စေနေထာင့္တြင္ နဂါရံုဘုရားတည္ႏိုင္ေရးတို႔အတြက္ တိုင္း/ေဆာက္ မွ အင္ဂ်င္နီယာမ်ား၊ ေတဇတပ္ခြဲ၌ သင္တန္းတက္ေရာက္ေနၾကေသာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္မွ ကိုထိန္း၀င္းတို႔ကိုစည္းရံုး၍ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္း၊ ရင္ျပင္ေတာ္ေပၚတြင္ ခံုတန္းမ်ားခ်ထားေပးၿပီး သေဘၤာေဆးသုတ္ကာ ဘုရားဖူးလာေရာက္သူမ်ား နားေနႏိုင္ရန္ ေဆာင္ရြက္ေပးျခင္း၊ ႏွစ္စဥ္ သီတင္းကၽြတ္၊ တန္ေဆာင္တုိင္ ဆီမီးပူေဇာ္ပြဲျဖစ္ေျမာက္ေရးအတြက္ ဆီမ်ားအလွဴခံ၍ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္း၊ ဘာသာေရးပြဲမ်ား တြင္လည္း အားတက္သေရာ ကူညီလုပ္ကိုင္ေပးခဲ့ျခင္းကိုလည္း ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါသည္။ ယင္းသို႔ေဆာင္ရြက္ ခဲ့ရာတြင္ မိမိ၏လူအား၊ ေငြအား၊ ၪဏ္အားစိုက္ထုတ္ ကုသိုလ္ယူ လုပ္ေဆာင္လာခဲ့ပါသည္။ ေစတီေတာ္မ်ား တြင္ ႏွစ္စဥ္ ထံုးသကၤန္း ကပ္လွဴျခင္း၊ ေရႊေဆးကပ္လွဴျခင္း၊ ေရႊသကၤန္းကပ္လွဴျခင္းမ်ားတြင္လည္း စည္းရံုး ထားေသာ လူငယ္မ်ားႏွင့္အတူ လုပ္အားဒါန ပါ၀င္လွဴဒါန္းခဲ့ပါသည္။
၁၆။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ၁၉၈၆ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လမွစတင္၍ ႏိုင္ငံတာ၀န္ထမ္းေဆာင္လာခဲ့ရာ ယခု ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလတြင္ လုပ္သက္(၂၆)ႏွစ္ ေက်ာ္ခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ ယခင္က ကၽြန္ေတာ့္လက္ေအာက္တြင္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္သြားခဲ့ေသာ ျပည္ေထာင္စုရာထူး၀န္ အဖြဲ႕ရံုးေရာက္ ၀န္ထမ္းပင္လွ်င္ လက္ေထာက္ ညႊန္ၾကားေရးမွဴးျဖစ္လ်က္ ရိွပါသည္။ သို႔ျဖစ္ပါ၍ အဖြဲ႕အစည္းအတြက္ ရလဒ္ေကာင္းမ်ား ေပၚေပါက္ရရိွ ေစရန္ မိမိစြမ္းအားရိွသမွ် ကိုယ္အား၊ၪဏ္အားျဖင့္ ႀကိဳးစားလုပ္ေဆာင္ခဲ့ေသာ ကၽြန္ေတာ့္အားလည္း ယခု ရာထူးတိုးကိစ္ၥတြင္ ထည့္သြင္းစဥ္းစားေပးပါရန္ ေလးစားစြာ ေမတ္ၱာရပ္ခံ အပ္ပါသည္။ ယခုတင္ျပခ်က္ မ်ားသည္ အျခားသူမ်ားကို ပုတ္ခတ္လိုေသာ၊ မိမိဂုဏ္ကိုေဖာ္လိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ တင္ျပျခင္း မဟုတ္ ပါေၾကာင္း သစ္ၥာျပဳပါသည္။ သက္ဆိုင္ရာ ပုဂ္ၢိဳလ္မ်ားအေနျဖင့္ ခ်ိန္ထိုးစဥ္းစားဆံုးျဖတ္မွဳ ျပဳႏိုင္ပါရန္ တင္ျပျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။

ေလးစားစြာျဖင့္

No comments:

Post a Comment