Labels

Sunday, January 12, 2014

အေဟာင္းက အေၾကာင္းမလွသလို၊ အသစ္ကလည္း မေကာင္းလွသည္မို႔


ကြ်န္ေတာ္ငယ္စဥ္က အေဖ့ထံတြင္ ဆြစ္ႏိုင္ငံလုပ္ နာရီတစ္လံုး ရိွပါသည္။ အေဖသည္ ပင္စင္ယူ ၿပီးေနာက္ ထိုနာရီေလးကို တစ္ကိုင္ကိုင္ အရိပ္တၾကည့္ၾကည့္ႏွင့္ လုပ္ေနၿပီး အနည္းငယ္ ပ်က္သည္ ဆို႐ံုႏွင့္ နာရီျပင္ဆိုင္သို႔ ပို႔ပါသည္။ သူပင္စင္ သြားထုတ္သည့္အခါ ျပင္ခ်င္ျပင္သည္၊ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အျပင္သြားသည့္ အခါလည္း ျပင္ခိုင္းေလ႔ရိွသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ အိမ္နီးနားခ်င္းႏွင့္ ႀကံဳလွ်င္လည္း အကူအညီ ေတာင္း၍ ျပင္ခိုင္း တတ္ပါသည္။ သူ႔နာရီက သူတို႔ေခတ္က ေငြက်ပ္တစ္ရာ ေပးရသည္ဆိုၿပီး အၿမဲ ဂုဏ္ယူစြာ ေျပာေလ႔ရိွသည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က အေဖ႔နာရီျပင္တာ သူ႔မူလ တန္ဖိုးေတာင္ မကေတာ႔ဘူး ဟူ၍ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ေျပာေတာ႔မွ မေရာင္းခ်င္ ေရာင္းခ်င္ ႏွေျမာတသစြာျဖင့္ ေရာင္းလိုက္ရာ ျမန္မာေငြက်ပ္ ငါးေထာင္ ရပါသည္။ အေဖ ေက်နပ္သြားပံု ရသည္။ သို႔ေသာ္ အျခားတစ္ေယာက္က အဆိုပါ နာရီမွာ ထို႔ထက္မ်ားစြာ တန္ဖိုးရိွေၾကာင္းႏွင့္ ႏိုင္ငံျခားေငြႏွင့္ပင္ မ်ားစြာ အဖိုးထိုက္တန္ေၾကာင္း ေျပာဆိုသျဖင့္ အေဖမွာ ေရာင္းလိုက္မိေသာ နာရီအတြက္ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ရ ျပန္ပါသည္။
ထိုအခ်ိန္က အေဖေျပာေလ႔ရိွေသာ စကားတစ္ခြန္းကိုလည္း အမွတ္ ရမိပါသည္။
သူက “မင္းတို႔ေခတ္ လူငယ္ေတြက ဘယ္ေနရာမဆို အသစ္မွ အသစ္ခ်ည္းပဲ။ အေဟာင္း ဆိုတာကလည္း သူ႔ေနရာနဲ႔သူ ေကာင္းတာပဲကြ။ မင္းတို႔ အသစ္ေတြကလည္း ခဏ၊ ခဏပ်က္လို႔ ဟိုဆိုင္ပို႔လိုက္ ဒီဆိုင္ပို႔လိုက္နဲ႔ ဘာထူးလဲ။ အေဟာင္းကမွ တစ္ခါျပင္ၿပီးရင္ အၾကာႀကီးခံတယ္ကြ” ဟု ေျပာခဲ႔ဖူးပါသည္။
ေလာကတြင္ လူႏွစ္မ်ဳိးရိွသည္ဟု ထင္ပါသည္။ တစ္မ်ဳိးမွာ အေဟာင္းကို ခင္မင္တြယ္တာ သံေယာဇဥ္ႀကီးေသာ သူမ်ဳိးႏွင့္ ေနာက္တစ္မ်ဳိးမွာ အသစ္ကိုမွ ပို၍သစ္လြင္၊ ပို၍ေတာက္ပ၊ ပို၍ အသံုးတည့္သည္ဟု ယူဆေသာ သူမ်ဳိးတို႔ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုသူတို႔သည္ မိမိသန္ရာသန္ရာ အစြဲကိုယ္စီျဖင့္ စြဲမိစြဲရာ စြဲၾကသည္ဟု ထင္ပါသည္။ အမွန္မွာ အသစ္အေဟာင္း ဆိုသည္ထက္ ေကာင္းတာကို ေရြးခ်ယ္ဖို႔ လိုသည္ဟု ထင္ျမင္ ယူဆမိပါသည္။ အခ်ဳိ႕ေသာ အေဟာင္း မ်ားသည္ တာရွည္ အသံုးခံသည္၊ ခိုင္ခံ့သည္၊ နာမည္ဂုဏ္သတင္း ေကာင္းျခင္းျဖင့္ ေက်ာ္ၾကားသည္၊ သို႔ေသာ္ အခ်ဳိ႕ေသာ အေဟာင္းမ်ားသည္ မူလပုံစံ ပ်က္ယြင္း၍ အသံုးျပဳရာတြင္ အဆင္မေျပေတာ့၊ ညစ္ပတ္ ေပတူး၍ အျမင္အားျဖင့္ မတင့္တယ္ေတာ႔၊ အခ်ဳိ႕မွာ ဆက္လက္အသံုးျပဳလွ်င္ပင္ လူကို အႏၲရာယ္ရိွႏိုင္သည့္ အေနအထားတြင္ ရိွသည္။ ပစၥည္း အေဟာင္း တစ္ခု၏ ေကာင္းျခင္း မေကာင္းျခင္းသည္ မူလ ထုတ္လုပ္ေသာ ႏိုင္ငံ၊ ကုမၸဏီ၊ အမ်ဳိးအမည္/အမ်ဳိးအစားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေကာင္းေသာ ဂုဏ္သတင္းရိွမႈ စသည္တို႔သည္ မ်ားစြာ အေထာက္အကူ ျဖစ္မည္ဟု ယံုၾကည္ပါသည္။
ကုန္ပစၥည္း အမ်ဳိးအစား အသစ္ဆိုသည္မွာ မူလ ကုန္ပစၥည္းတစ္ခု၏ ခိုင္ခံ့မႈဆိုင္ရာ အရည္အေသြး လိုအပ္ခ်က္၊ အသံုးဝင္မႈဆိုင္ရာ အရည္အခ်င္း လိုအပ္ခ်က္ စသည္တို႔ကို ထပ္မံ ျဖည့္ဆည္း ေဆာင္ရြက္ရာမွ ထြက္ေပၚလာျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ကုန္ပစၥည္း အမည္သစ္ဆိုရာတြင္ ေျပာင္းလဲ တိုးတက္လာေသာ ေခတ္၊ စနစ္တို႔ႏွင့္ လိုက္ေလ်ာ ညီေထြစြာ၊ လူတို႔၏ လူေနမႈ ဘဝတြင္ ပိုမို အဆင္ေျပ လြယ္ကူစြာ ေနထိုင္ လုပ္ကိုင္ႏိုင္ ၾကေစရန္အတြက္ အသစ္တီထြင္ ဖန္တီး ထုတ္လုပ္ လာၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ မိမိတြင္ အသံုးျပဳရန္ အမ်ိဳးအစားတူ ကုန္ပစၥည္းအေဟာင္း ရိွေသးသျဖင့္ အသစ္ကို ေျပာင္းလဲအသံုးျပဳရန္ လက္မခံျခင္းမွာ မေထာင္းတာ လွေသာ္လည္း၊ ေခတ္ စနစ္၏ လိုအပ္ခ်က္ေၾကာင့္ တီထြင္ လုပ္ေဆာင္လာရေသာ ပစၥည္း အမည္သစ္ကို ျငင္းဆိုျခင္းသည္ ေခတ္သစ္၊ စနစ္သစ္တြင္ ေနာက္ခ်န္ေနရစ္မည့္ သေဘာ၊ ေနာက္က်န္ေနရစ္မည့္ သေဘာ သာျဖစ္ပါသည္။
အသက္အရြယ္ ႀကီးရင့္ေသာ သူမ်ားအတြက္ အသစ္ကို လက္မခံျခင္း၊ အသစ္ကို လိုက္မမီျခင္း၊ ၎၏ မွတ္ဥာဏ္က ေလးလံ ထိုင္းမိႈင္းေနျခင္း စသည္တို႔ အတြက္ အျပစ္မဆိုသာ ေသာ္လည္း လူငယ္တို ့အတြက္မူ အသစ္ ဆိုသည္မွာ ေလ႔လာ အပ္ေသာအရာ၊ တပ္သိ အပ္ေသာအရာ၊ က်င့္ႀကံ အသံုး ျပဳအပ္ေသာ အရာဟုသာ ဆိုခ်င္ပါသည္။ အသစ္ကိုလက္ခံ၊ လိုက္နာ၊ က်င့္သံုး သင့္သည္ဟု ဆိုသျဖင့္ အေဟာင္းကို လံုးဝပစ္ပယ္ ရမည္ဟု ဆိုလိုရင္း မဟုတ္ေပ။ အမ်ဳိး၊ ဘာသာ၊ ယဥ္ေက်းမႈ ကဲ႔သို႔ေသာ အရာမ်ားသည္ကာ လိုက္နာ၊ ေစာင့္ထိန္းရမည့္ အရာမ်ားျဖစ္ပါသည္။
လူမႈဆက္ဆံေရး နယ္ပယ္တြင္ မိမိအေပၚ မေကာင္းစိတ္ထား၊ မေကာင္းႀကံသူ၊ မိမိ၏အမည္ႏွင့္ ဂုဏ္သတင္းကို အက်ဳိးယုတ ပ်က္စီးေစ သူမ်ားမွ လြဲ၍ မိမိအက်ဳိး လိုလားသူ၊ မိမိအေပၚ အနစ္နာခံသူ၊ မိတ္ေဟာင္း၊ ေဆြေဟာင္းမ်ားကို မိတ္မပ်က္ေစရန္ ဆက္လက္ ဆက္ဆံဖို႔ လိုအပ္ သကဲ႔သို႔ မိတ္သစ္မ်ားကိုလည္း ရွာေဖြ၊ ေပါင္းသင္း၊ ဆက္ဆံဖို႔ လိုပါသည္။ မိတ္ေဆြ အေပါင္းအသင္း အခ်င္းခ်င္း မိတ္ဝတ္ မပ်က္ ေရရွည္ ေပါင္းသင္း ဆက္ဆံဖို႔ ဆိုသည္မွာကား တစ္ဦး၏ အက်ဳိး စီးပြားကို တစ္ဦးက ေစာင့္ေရွာက္ျခင္း၊ မိမိေၾကာင့္ မိမိ မိတ္ေဆြ၏ အက်ဳိးစီးပြားကို မပ်က္စီး ေစမွသာလွ်င္ မိတ္ေဟာင္း ေဆြေဟာင္း အျဖစ္ တည္တံ႔ ခိုင္ၿမဲမည္သာ ျဖစ္ပါမည္။ အိမ္နီး နားခ်င္း ေဆြမ်ဳိး ေပါက္ေဖာ္ ဟူ၍ မည္သို႔ပင္ အသံကုန္ ဟစ္၍ ေအာ္ေန ေစကာမူ ၎၏ ျပဳမူ ေဆာင္ရြက္ ခ်က္မ်ားသည္ မိိမိ မိသားစု ကို ဆင္းရဲတြင္း နက္ေစေသာ ျပဳမူ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ား ဆိုလွ်င္ ၎ကို ေနာက္ေနာင္ သတိႀကီးစြာ ထား၍ ဆက္ဆံ ေပါင္းသင္း ရမည္သာ ျဖစ္ပါသည္။ အက်ဳိးလို၍ ေညာင္ေရေလာင္းေသာ ကိစၥမ်ားကို ကြၽန္ေတာ္တို႔သည္ သတိႀကီးစြာ ထား၍ ေဆာင္ရြက္ၾကရ မည္ ျဖစ္ပါသည္။
ႏိုင္ငံေရး နယ္ပယ္/ ႏိုင္ငံေရးေလာကတြင္လည္း အလားတူ ပင္ျဖစ္ပါ သည္။ ႏိုင္ငံေရး နယ္ပယ္တြင္ ေယဘုယ် အားျဖင့္ ႏိုင္ငံေရးသမား၊ ႏိုင္ငံေရးပါတီ၊ ႏိုင္ငံေရး သေဘာတရား(ဝါ) ႏိုင္ငံေရးမူဝါဒ၊ ႏိုင္ငံေတာ္မူဝါဒ(ဝါ) ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲစည္းပံု အေျခခံဥပေဒ စသည္ အားျဖင့္ ရိွၾကမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ႏိုင္ငံေရး သမားဟု ဆိုရာတြင္ အေတြ႕အႀကံဳ ရင္႔က်က္ေသာ သမၻာရင့္ ဝါရင့္ လြတ္လပ္ေရး ႀကိဳးပမ္းခဲ႔သည့္ ကာလက ႏိုင္ငံေရးသမား ေဟာင္းႀကီးမ်ား ရိွသလို ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ လူထုလႈပ္ရွားမႈႀကီး ေနာက္ပိုင္း အက်ဥ္းက် ခံခဲ႔ရၿပီး ၍ျဖစ္ေစ၊ တစ္ဖက္ႏိုင္ငံသို႔ ထြက္ေျပး တိမ္းေရွာင္ၿပီးေနာက္ ျပန္ဝင္လာ၍ ျဖစ္ေစ၊ အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ားသို႔ ေရာက္ရိွသြားကာ ပညာဆက္လက္ သင္ၾကား ၿပီးမွ ျပန္လည္ ေရာက္ရိွ လာ၍ ျဖစ္ေစ ဘဝ အမ်ဳိးမ်ဳးိကို ျဖတ္သန္းခဲ႔ၾကေသာ သစ္လြင္သည့္ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားလည္း ရိွၾကပါသည္။
ႏိုင္ငံေရးသမားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေဆြးေႏြးရလွ်င္ ‘အသစ္’၊ ‘အေဟာင္း’ ဆိုသည္ထက္ လူကို အေျခခံ၍ တစ္နည္းအားျဖင့္ သူ၏ခံယူခ်က္ကို အေျခခံ၍ ၾကည့္ရမည္ဟု ထင္ပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္ တစ္ဦးတည္း၏ အျမင္ကို တင္ျပရ မည္ဆိုလွ်င္ ႏိုင္ငံေရးသမားဟူသည္-
- တိုင္းျပည္ႏွင့္လူမ်ဳိးကို ခ်စ္ရမည္ဟု ဆိုသည္ထက္ ခ်စ္တတ္ ရမည္ဟု ဆိုခ်င္ပါသည္၊
- ႐ိုးသား ေျဖာင့္မတ္ရမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း မိမိမွ လြဲ၍ အျခား သူမ်ားကို မ႐ိုးသား သူမ်ားဟု မယူဆသူ ျဖစ္ရပါမည္၊
- ႏိုင္ငံေရး သေဘာတရား ရိွရမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း တစ္ယူသန္၊ တစ္ဖက္စြန္း ေရာက္သူ မျဖစ္သင့္ပါ၊
- ထူးခြၽန္ထက္ျမက္သူ ျဖစ္ရန ္လိုအပ္ေသာ္လည္း မိမိကိုယ္ကိုယ္ ယံုၾကည္မႈ လြန္ကဲၿပီး တစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္သူ မျဖစ္ေစလိုပါ၊
- အသင္းအဖြဲ႕ႏွင့္ စုေပါင္း လုပ္ေဆာင္တတ္ရန္ လိုအပ္ေသာ္လည္း အရာရာတြင္ သူတစ္ပါးကို မွီခိုလြန္းသူ မျဖစ္ေစလိုပါ၊
- ညိႇႏိႈင္းေပါင္းစပ္ အေျဖရွာတတ္သူ ျဖစ္ဖို႔ လိုအပ္ေသာ္လည္း ျပည္သူ႔ အေရး၊ ႏိုင္ငံ႔အေရးႏွင့္ ယွဥ္လာလွ်င္ မိမိလိုရာဘက္သို႔ အပါ ဆြဲေဆာင္ႏိုင္ ရပါမည္၊
- ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္ အျဖစ္ကို ရယူရာတြင္ လက္နက္အားကိုး၊ ျပည္ပအားကိုးျခင္း ထက္ ျပည္သူ႔အားကို ရယူႏိုင္သူ ျဖစ္ရပါမည္၊
- အသက္အရြယ္ ႀကီးရင့္ျခင္း၊ အေတြ႕အႀကံဳၾကြယ္ဝျခင္း၊ အသက္အရြယ္ ငယ္ျခင္း၊ အေတြ႕အႀကံဳ ႏုနယ္ျခင္းဆိုသည္ထက္ ျပႆနာမ်ား၊ အခက္အခဲ အက်ပ္အတည္းမ်ား၊ စိန္ေခၚမႈ မ်ားကို တိုင္းရင္းသားအေရး/ အမ်ဳိးသားေရး/ ႏိုင္ငံ႔အေရးႏွင့္ လူ႔အခြင့္အေရး၊ ဒီမိုကေရစီအေရး၊ ႏိုင္ငံတကာ အေရး စသည္တို႔ကို သမမွ်တစြာ/ သဟဇာတ ျဖစ္စြာ ႐ႈျမင္သံုးသပ္ ဆံုးျဖတ္ႏိုင္သူ ျဖစ္ရပါမည္။
ဤေဆာင္းပါး၏ မူလ ရည္ရြယ္ခ်က္ ေပ်ာက္သြားမည္စိုးသျဖင့္ မိမိ မကြၽမ္းက်င္ေသာ ႏိုင္ငံေရး သေဘာတရားမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး အေတြးအေခၚ အယူအဆမ်ားကို မေဆြးေႏြးလိုပါ။ သို႔ေသာ္ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ား အားလံုးႏွင့္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ျပည္သူအားလံုးႏွင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း ပတ္သက္ စပ္ဆိုင္ေနသည့္ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေဆြးေႏြး တင္ျပ သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံတြင္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ သံုးခု ေပၚထြက္ခဲ႔ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ ဥပေဒအေဟာင္းဟု ဆိုရမည့္ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒ၏ အားနည္းခ်က္မ်ားကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္တြင္ တပ္မေတာ္က အာဏာသိမ္းခဲ့ၿပီး ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ အသစ္ကို ေရးဆြဲကာ ၁၉၇၄ ခုႏွစ္တြင္ ျပ႒ာန္းခဲ႔ပါသည္။ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ၏ အားနည္း ခ်က္မ်ားႏွင့္ ထိုဥပေဒအရ ဖြဲ႕စည္းထားသည့္ အဖြဲ႕အစည္းတို႔၏ အားနည္းခ်က္ မ်ားေၾကာင့္ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္တြင္ လူထု အံုၾကြမႈႀကီး ျဖစ္ေပၚကာ တပ္မေတာ္က အာဏာသိမ္းခဲ႔ၿပီး ၁၃ ႏွစ္မွ ၁၅ ႏွစ္အထိ ၾကာျမင့္ ခဲ႔သည့္ အမ်ဳိးသား ညီလာခံ တစ္ရပ္ကို က်င္းပ၍ အေျခခံမူမ်ား ခ်မွတ္လ်က္ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္တြင္ အေျခခံဥပေဒ အသစ္ကို ျပ႒ာန္းခဲ႔ ျပန္ပါသည္။ အေျခခံဥပေဒအေဟာင္း ႏွစ္ခု မေကာင္းသျဖင့္ အသစ္ ေျပာင္းရသလို တိုင္းျပည္လည္း ႏွစ္ခါေျပာင္းခဲ့ ရၿပီ ျဖစ္ပါသည္။ ယခု ေျပာင္းလိုက္သည့္ အသစ္ကေရာ ေကာင္းပါၿပီလား...။
ေကာင္းမေကာင္းေတာ႔ မသိပါ။ ေျပာင္းဖို႔ေတာ့ လုပ္ေနၾကၿပီ ျဖစ္ပါသည္။ ေရးဆြဲခဲ့သည့္ သက္တမ္းမွာ ကမၻာေက်ာ္ေလာက္ေအာင္ ၾကာခဲ့ေသာ္လည္း အတည္ျပဳၿပီးသည့္ သက္တမ္း ေလး၊ ငါးႏွစ္အၾကာ၊ အေကာင္အထည္ ေဖာ္သည့္သက္တမ္း ၂ ႏွစ္၊ သံုးႏွစ္ အၾကာတြင္ ဥပေဒျပဳအဖြဲ႕၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႕၊ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ား၊ အရပ္ဘက္ လူမႈအဖြဲ႕အစည္းမ်ား အပါ အဝင္ တစ္တိုင္း၊ တစ္ျပည္လံုး အုန္းအုန္းကြၽက္ကြၽက္ တစ္ခဲနက္တည္း ေျပာင္းဖို႔ တာစူ ေနၾကၿပီ ျဖစ္ပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္ အထက္တြင္ ေရးသား တင္ျပခဲ့သည္မွာ မည္သည့္က႑၊ မည္သည့္ နယ္ပယ္၌မဆို ေကာင္းသည့္ အေဟာင္းရိွသလို၊ ေကာင္းသည့္ အသစ္လည္း ရိွသည့္အေၾကာင္း ျဖစ္ပါ သည္။ ယခု ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႀကံဳေတြ႕ေနရသည္ ကားအေဟာင္းလည္း မေကာင္း၊ အသစ္လည္း မေကာင္းသည့္ အျဖစ္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။
၄၇ မေကာင္းဟု ဆိုကာ ၇၄ ကို ေရးဆြဲ ျပ႒ာန္းခဲ႔ၾကပါသည္။ ေနာက္တစ္ခါ ၇၄ မေကာင္း၍ ၂၀၀၈ ကို ေရးဆြဲ၊ အတည္ျပဳ၊ ျပ႒ာန္း ခဲ႔ၾက ျပန္ပါသည္။ ယခုတစ္ခါ ၂၀၀၈ ကို တစ္တိုင္း၊ တစ္ျပည္လံုးက မေကာင္း၍ ေျပာင္းဖို႔ ျပင္ေနၾက ျပန္ပါသည္။ ဤသို႔ဆိုလွ်င္ ဤေနရာတြင္ ေမးစရာ ရိွလာသည္မွာ...ေျပာင္းတိုင္းေရာ ေကာင္းပါရဲ႕လားဟူသည့္ ေမးခြန္းပင္ျဖစ္ပါသည္။
ေလာကတြင္ ေျပာင္းတိုင္းလည္း မေကာင္းသလို၊ ေျပာင္းသင့္ ေျပာင္းထိုက္ပါလ်က္ မေျပာင္းဘဲႏွင့္ အေဟာင္းကိုပဲ ေပ၍သံုးေနပါက မျဖစ္သင့္ မျဖစ္ထိုက္သည္မ်ား ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္ၿပီး အပ္ႏွင့္ ထြင္းရမည့္ ကိစၥကို ေပါက္ဆိန္ႏွင့္ ထြင္းရမည္ ့အျဖစ္မ်ဳိးသို႔ ေရာက္ရိွ သြားႏိုင္ပါသည္။ ယခင္က အစိုးရႏွင့္ ျပည္သူတို႔က အေျခခံဥပေဒ ႏွစ္ခုစလံုးကို အေျခအေနႏွင့္ အခ်ိန္ အခါ အားေလ်ာ္စြာ တိုင္းျပည္ ႏိုင္ငံႏွင့္ သင့္ေလ်ာ္၏/မေလ်ာ္၏ ျပန္လည္ သံုးသပ္ျခင္းမ်ဳိး မရိွခဲ႔သျဖင့္ မေမွ်ာ္လင့္ေသာ အျဖစ္မ်ား ျဖစ္ေပၚခဲ႔ ရပါသည္။ ယခုအခါတြင္မူ ပြင့္လင္း လြတ္လပ္လာေသာ ႏိုင္ငံေရး အေျခအေန ေပးမႈႏွင့္ အတူ ျပည္သူတို႔၏ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ ႏိုင္ငံ့အေရး တို႔အေပၚ စိတ္ပါဝင္စားလာမႈ၊ ႏိုင္ငံေရး အေတြးအေခၚမ်ား ပိုမို ျမင့္မားလာမႈတို႔ေၾကာင့္ အေျခခံဥပေဒ၏ အားနည္းခ်က္မ်ား၊ ဒီမိုကေရစီစံႏႈန္းမ်ားႏွင့္ မကိုက္ညီမႈမ်ား၊ အာဏာရွင္ အေငြ႕အသက္ မကင္းျခင္းမ်ားကို ကိုယ္ေတြ႕မ်က္ျမင္ ေတြ႕ရိွခံစား ၾကရသည္ ျဖစ္ရာ အေျခခံဥပေဒတစ္ခု၏ ႏုနယ္ေသာ သက္တမ္း ကာလ အတြင္းမွာပင္ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲဖို႔ ႀကိဳးပမ္း ေဆာင္ရြက္လာၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အျခားႏိုင္ငံမ်ားနွင္ ့မတူ ထူးျခားေသာ အခ်က္တစ္ခုမွာ အာဏာရွင္စနစ္မွ ဒီမိုကေရစီစနစ္သို႔ ကူးေျပာင္းရာတြင္ ေသြးထြက္သံယိုမႈ မရိွဘဲ ညင္သာစြာ ကူးေျပာင္းခဲ႔သလို အာဏာရွင္ စနစ္ေအာက္တြင္ အာဏာရွင္ အလိုက် ေရးဆြဲခဲ႔ေသာ ဖြဲစည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္ရန္ လည္း လႊတ္ေတာ္၊ အစိုးရအဖြဲ႕၊ တပ္မေတာ္၊ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ား၊ လူမႈအဖြဲ႕ အစည္းမ်ား၊ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ ျပည္သူ လူထုတစ္ရပ္လံုးက တစ္ေျပးညီ၊ တစ္ခဲနက္ ဆႏၵတူညီၾကပံုမွာ ျမန္မာ႔ လြတ္လပ္ေရးအတြက္ တစ္တိုင္းျပည္လံုး စည္းလံုး ညီညြတ္ခဲ႔ပံု ႏွင့္ အလားသဏၭာန္ တူညီေနပါသည္။ ဤသို႔ဆိုလွ်င္ ကြၽန္ေတာ္တို႔သည္ မၾကာေသာ ကာလတြင္ အမွန္တကယ္ လြတ္လပ္ ပြင့္လင္းေသာ၊ လူ႔အခြင့္အေရးႏွင့္ တိုင္းရင္းသားတို႔၏ အခြင့္အေရး အျပည့္အဝ ရရိွေသာ၊ ဒီမိုကေရစီစံႏႈန္းမ်ား ႏွင့္ကိုက္ညီေသာ၊ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုႀကီး အျဖစ္၊ ျဖစ္ထြန္း ေပၚေပါက္လာမည္ဟု အေလးအနက္ ယံုၾကည္မိပါသည္။
ဤသို႔ ယံုၾကည္သည့္ အတိုင္းျဖစ္ဖို႔ဆိုလွ်င္ အေဟာင္းထဲက မေကာင္းတာေတြကို အားလံုးက မေကာင္းေၾကာင္း တစ္ေျပးညီ သိျမင္ၾကဖို႔ လိုပါသည္။ တစ္ဦးက မေကာင္းျမင္ၿပီး တစ္ဦးက အေကာင္းျမင္ေန၍လည္း မျဖစ္ပါ။ မိမိအတြက္ ေကာင္းသည္ မေကာင္းသည္ကို မစဥ္းစားဘဲ၊ ျပည္သူအတြက္ ေကာင္းသည္၊ မေကာင္းသည္ကိုသာ စဥ္းစားဖို႔ လိုပါသည္။ ျပည္သူကို အထင္ေသး ၍မရပါ။ ျပည္သူသည္ ဒီမိုကေရစီ စနစ္ႏွင့္ မထိုက္တန္ေသး ဟုဆိုကာ ဟိုဟာေလး ထိန္းခ်ဳပ္ထားခ်င္၊ သည္ဟာေလး ထိန္းခ်ဳပ္ထားခ်င္ေသာ အေတြးအေခၚ တို႔ကား လြန္ခဲ႔ေသာ ရာစုႏွစ္မ်ားတြင္ ထားခဲ႔သင့္ၿပီ ဟု ယူဆပါသည္။
“ဟိုလူ႔ကို သမၼတေပးလိုက္လွ်င္ တိုင္းျပည္ေတာ့ ဘာျဖစ္ရခ်ည္ရဲ႕၊ ညာျဖစ္ရခ်ည္ရဲ႕၊ ငါတို႔ပဲ အုပ္ခ်ဳပ္မွ ရမွာပါေလ” ဟူေသာ ျပည္သူကို အထင္အျမင္ ေသးၿပီး မိမိကိုယ္ကိုယ္ အထင္ႀကီး ဘဝင္ျမင့္ေသာ စိတ္မ်ားလည္း ေဖ်ာက္ၾကဖို႔ အခ်ိန္တန္ပါၿပီ။ ျပည္သူကိုသာ ယံု၍ ပံုအပ္လိုက္ပါ။ ျပည္သူသည္ သူ႔ႏိုင္ငံကို သူ ထိန္းေက်ာင္း၍ သူ႔လမ္း သူထြင္သြားၿပီး ျပည္သူ၏ သမိုင္းကို ျပည္သူက ေရးပါလိမ္႔မည္။ ကမၻာေပၚတြင္ ျပည္သူတို႔ ကိုယ္တိုင္ ကိုယ္႔သမိုင္း ကိုယ္ေရးေသာ ႏိုင္ငံတို႔ ဆင္းရဲမြဲေတ သြားသည္ဟူ၍ မၾကားဖူး ခဲ့ပါေပ။
ျပည္သူတို႔ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် မေရးဆြဲခဲ႔ရေသာ အေျခခံဥပေဒ အေဟာင္းမ်ား အေၾကာင္း မလွခဲ႔သလို မိမိတို႔၏ ကိုယ္က်ဳိးစီးပြားႏွင့္ လံုၿခံဳမႈ ကိုသာ အသားေပး ေရးဆြဲခဲ႔ၿပီး၊ ျပည္သူ႔ အက်ဳိးစီးပြားႏွင့္ ျပည္သူ႔လံုၿခံဳမႈကို လ်စ္လ်ဴ႐ႈကာ အတင္းအဓမၼ ေရးဆဲြ အတည္ျပဳခဲ႔ေသာ အသစ္ သည္လည္း မေကာင္း လွသည္ေၾကာင့္ ခဏ၊ ခဏလည္း မျပင္ၾက ရေအာင္၊ အျမင္လွ႐ံု သာ ျပင္ၾကဖို႔ မဟုတ္ဘဲ အာဃာတေတြ၊ အမုန္းေတြ၊ သံသယေတြ၊ မယံုၾကည္မႈေတြ၊ ကိုယ္က်ဳိးစီးပြားေတြကို ေဘးဖယ္ၿပီး ျပည္သူတို႔၏ ႏိုင္ငံေတာ္ကို ျပည္သူတို႔ ကိုယ္တိုင္ ျပဳျပင္ေရးဆြဲေသာ အေျခခံဥပေဒျဖင့္ ျပည္သူတို႔ ကိုယ္တိုင္ အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ ျပဳသင့္ေၾကာင္းပါ ... ခင္ဗ်ာ။

                                                                                      သိန္းထက္ေအာင္ 
The voice Journal

No comments:

Post a Comment